28. Konferencja
IPMA Polska

SYNERGY

20-21 listopada 2025
Warszawa

Rejestracja dostępna do 17 listopada.

W świecie, gdzie niepewność i zmienność stają się codziennością, coraz wyraźniej widać, że prawdziwy sukces rodzi się we współdziałaniu. Synergia to coś więcej niż współpraca – to zaufanie, różnorodność, wspólny cel i energia, która łączy ludzi, zespoły i organizacje.

Tegoroczna konferencja IPMA Polska to przestrzeń, w której zarządzanie projektami spotyka się z człowiekiem – jego emocjami, wartościami i potencjałem. To czas na inspiracje, wymianę doświadczeń i odnalezienie równowagi – w pracy i w życiu.

Prelegenci

Zaproszeni przez IPMA Polska prelegenci to doświadczeni liderzy, przedstawiciele świata biznesu, największych firm i organizacji pozarządowych, którzy zapewnią szerokie spektrum poglądów oraz różnorodność praktycznych zastosowań prezentowanych rozwiązań.

Jakub <br>  Bacia

Jakub
Bacia

EMEA program manager, Gleave Partnership

Ewa<br>Bednarczyk

Ewa
Bednarczyk

Vice President Partner Enablement GPM Global, Prezes Zarządu ESG in Action sp. z o.o., Wielokulturowy Project Manager, Trener

Łukasz <br>Borowiecki

Łukasz
Borowiecki

CEO, Co-Founder,
10 Senses

Piotr<br>  Buszka

Piotr
Buszka

Co-founder & CEO Verosetta

Joanna <br> Cichocka

Joanna
Cichocka

Project Manager,
MakoLab Consulting

Łukasz <br> Czaja

Łukasz
Czaja

Dyrektor IT, MBA, trener
i pasjonat empirycznego zarządzania projektami

Grzegorz <br>Dzwonnik

Grzegorz
Dzwonnik

Konsultant, menedżer, wykładowca akademicki

Katarzyna <br> Gajus-Wyrwicz

Katarzyna
Gajus-Wyrwicz

Wiceprezeska Zarządu ESG in Action sp. z o.o., Konsultantka, Project Managerka, Trenerka, Wykładowczyni akademicka

Arkadiusz <br> Ignaciuk

Arkadiusz
Ignaciuk

Principal Software Engineer,
ERGO Hestia

Piotr <br> Ignaczak

Piotr
Ignaczak

Chief Technology Officer, MakoLab

Przemysław <br> Janiszewski

Przemysław
Janiszewski

Lider, mentor, menedżer, Medalista Mistrzostw Świata i Europy, Arcymistrz Międzynarodowy w brydżu sportowym

Aleksandra <br> Kanofocka

Aleksandra
Kanofocka

mentorka, trenerka i certyfikowana ekspertka
z zakresu zarządzania projektami

Mariusz <br>Kapusta

Mariusz
Kapusta

ekspert, praktyk i pasjonat zarządzania projektami

Remigiusz<br> Kinas

Remigiusz
Kinas

specjalista w zakresie sztucznej inteligencji

Ewa <br> Koprowska

Ewa
Koprowska

Lider AI,
MakoLab Consulting

Mikchał<br> Kozieł

Mikchał
Kozieł

Dyrektor ICT/ICT Strategy Advisor,
Gaspol Poland

Tomasz <br> Kulisa

Tomasz
Kulisa

Manager, Consulting PMO, PwC Polska

Artur <br> Krynicki

Artur
Krynicki

Director of Software Development,
ERGO Hestia

Bartosz<br> Kwiatkowski

Bartosz
Kwiatkowski

Project Manager,
Phytopharm Klęka S.A.

Robert <br>  Leksiński

Robert
Leksiński

Dyrektor Departamentu Relacji z Klientami, Totalizator Sportowy

Włodzimierz<br> Makowski

Włodzimierz
Makowski

Członek Zarządu,
FlexiProject

Artur<br> Marsy

Artur
Marsy

Co-founder & COO Verosetta, IPMA-A Certified Projects Director

Dariusz <br> Nestorowicz

Dariusz
Nestorowicz

Dyrektor Biura Zarządzania Projektami, Unisoft

Anna <br> Njoku

Anna
Njoku

Dyrektor Departamentu Obsługi Szkód z Ubezpieczeń na Życie i Bancassurance oraz Doskonałości Procesowe, Uniqa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.

Michał <br> Pikuła

Michał
Pikuła

Dyrektor Linii Produktowych,
Solaris Bus & Coach

Marcin <br>  Połulich

Marcin
Połulich

Operations & Growth,
AI-accelerated Innovation, Netguru

Piotr <br> Romański

Piotr
Romański

Zastępca Dyrektora Departamentu Rozwoju Regionu, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Robert <br> Sendacki

Robert
Sendacki

Co-Founder & CEO,
MakoLab Consulting

Rafał<br>  Szymański

Rafał
Szymański

menedżer, konsultant, trener i wykładowca akademicki

Konrad <br> Zakrzewski

Konrad
Zakrzewski

Dyrektor Zarządzający Pionu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych, Uniqa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.

Leszek<br> Zaremba

Leszek
Zaremba

CEO, R&D Expert, Interim Innovation Manager, INNOVATION AS A SERVICE

Moderator konferencji

Mateusz <br>Pniak

Mateusz
Pniak

Ekspert w zakresie
public speaking, Portfolio Manager,
ING Bank Śląski

Networking

Witold <br> Antosiewicz

Witold
Antosiewicz

Eskpert w zakresie zarządzania społecznościami,
mentor dla przedsiębiorców

Moderatorzy streamów

Paulina <br> Augustowska

Paulina
Augustowska

"Pani od projektów",
zarządzająca portfolio,
trenerka zarządzania projektami

Wojciech <br> Chmaj

Wojciech
Chmaj

Doświadczony manager,
Asesor PPEA, IPMA-B

Marcin <br> Sabeł

Marcin
Sabeł

Delivery Manager,
ekspert w zarządzaniu
portfelem projektów IT

Grzegorz Turniak

Grzegorz Turniak

Inspirujący mówca, mentor, networker, GrupaYak

Leszek Zaremba

Leszek Zaremba

EKSPERT

28. Konferencja IPMA Polska - miejsce spotkania:

Hotel Arche Krakowska
Aleja Krakowska 237/U1, 02-180 Warszawa

Uczestnikom wydarzenia na hasło IPMA2022 przysługuje rabat na noclegi. 

Program Konferencji:

20.11.2025 - czwartek

08:30 – 08:50 Rejestracja uczestników, kawa powitalna

Moderator konferencji – MATEUSZ PNIAK, Ekspert w zakresie public speaking, Portfolio Manager, ING Bank Śląski

08:50 - 09:00 Oficjalne otwarcie 28. Konferencji IPMA Polska

TOMASZ LEŚNIOWSKI, Prezes Zarządu IPMA Polska i WŁODZIMIERZ MAKOWSKI, Członek Zarządu FlexiProject

09:00 - 10:30 Blok I

09:00 - 9:30 WŁODZIMIERZ MAKOWSKI, FlexiProject, BARTOSZ KWIATKOWSKI, Phytopharm Klęka S.A.

„Transformacja zarządzania projektami w firmie Phytopharm Klęka S.A. czyli siła synergii w praktyce”

9:30 - 10:15 PRZEMYSŁAW JANISZEWSKI

„Mosty, nie mury – synergia jako podstawa efektywności w biznesie oraz sporcie”

10:15 - 10:30 EWA ZAWADZKA

Certyfikacja IPMA®

10:30 - 11:00 Przerwa kawowa

11:00 - 13:15 Blok II

11:00 - 11:30 KONRAD ZAKRZEWSKI, ANNA NJOKU, Uniqa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.

„Sprzedaż i likwidacja szkód w towarzystwie ubezpieczeniowym – nieoczywista synergia”

11:30 - 12:15 REMIGIUSZ KINAS

„Polski model językowy Bielik – jak wygląda praca na projektach Open Source?”

12:15 - 13:15 TEATR BIZNESU

„Agile dla opornych”

13:15 - 14:15 Lunch

14:15 - 16:15 Blok III

Stream
„Zespół”

moderatorka: Paulina Augustowska

14:15 - 14:45 LESZEK ZAREMBA
INNOVATION AS A SERVICE

 „Interim management jako katalizator efektywności, operacjonalizacji i stabilności”

14:45 - 15:15 JAKUB BACIA
Gleave Partnership

 „Synergia różnorodności – neuroatypowi jako katalizator innowacji w Big Techach”

15:15 - 15:45 MICHAŁ PIKUŁA
Solaris Bus & Coach

„Synergia w praktyce: case study Solaris Urbino 12 electric”

15:45 - 16:15 ARTUR KRYNICKI
ARKADIUSZ IGNACIUK
ERGO Hestia

„Health – jak stworzyć system monitoringu, który nie tylko mierzy, ale łączy zespoły”

Stream
„System”

moderator: Marcin Sabeł

14:15 - 14:45 ŁUKASZ BOROWIECKI
10 Senses

„Zarządzanie wdrożeniami projektów AI”

14:45 - 15:15 GRZEGORZ DZWONNIK

DARIUSZ NESTOROWICZ
Unisoft

„Synergia jako driver budowania gotowości organizacji do zmiany”

15:15 - 15:45 ROBERT LEKSIŃSKI
Totalizator Sportowy

„DINOZAUR, KTÓRY NAUCZYŁ SIĘ LATAĆ: Jak 70-letni monopolista wyhodował cyfrowe skrzydła?”

15:45 - 16:15 ARTUR MARSY
PIOTR BUSZKA
Verosetta

„Seamless AI – od narzędzi do systemu. Case study wdrożenia LLM w wiodącej kancelarii patentowej”

Stream
„Przyszłość”

moderator: Wojciech Chmaj

14:15 - 14:45 PIOTR ROMAŃSKI
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

„Synergia, która zmienia wszystko. Jak łączyć wiedzę i biznes, by budować innowacje jutra”

14:45 - 15:15 PIOTR IGNACZAK
MakoLab

„Od chaosu AI do świadomej transformacji: Business Capabilities jako język decyzji”

15:15 - 15:45 TOMASZ KULISA
PwC Polska

„Od obietnicy synergii do wyniku w 100 dni: jak PMO materializuje wartość w transformacjach firm by stać się Value Management Office”

15:45 - 16:15 MICHAŁ KOZIEŁ
Gaspol Poland
JOANNA CICHOCKA
MakoLab Consulting

„Integralność jako fundament sukcesu”

PAWEŁ MUKLEWICZ
DGS Diagnostics

„Dlaczego „Plan B” jest ważny? Doświadczenia z największego projektu w historii DGS Diagnostics”

SZYMON WIŚNIEWSKI
mBank

„Organizacja zorientowana na bezpieczeństwo. Czyli jak w mBanku budujemy świadomość na temat bezpieczeństwa”

KATARZYNA GAJUS-WYRWICZ

„ESG w praktyce”

16:15 Zakończenie pierwszego dnia Konferencji

18:30 - 20:00 VIP room: spotkanie zamknięte

20:00 - 01:30 GALA ROZDANIA NAGRÓD POLISH PROJECT EXCELLENCE AWARD I Polish PMO AWARD

Dress code: strój wieczorowy / black tie

21.11.2025 - piątek

08:30 - 09:00 Rejestracja uczestników, kawa powitalna

09:00 - 10:30 Blok I

9:00 - 9:30 MARIUSZ KAPUSTA

„Lider Projektu w Erze AI – czy sztuczna inteligencja zabije chaos, czy Twój czas?”

9:30 - 10:30 Prezentacja osiągnięć Polish PMO Award cz.1

10:30 - 11:00 Przerwa kawowa

11:00 - 12:00 Blok II

11:00 - 12:00 Prezentacja osiągnięć Polish PMO Award cz.2

12:00 - 12:20 Przerwa kawowa

12:20 - 13:20 Blok III

12:20 - 13:20 Polish Project Excellence Award & Polish PMO Award marketplace - sesja networkingowa z udziałem Finalistów i Laureatów PPEA oraz Polish PMO Award

13:20 - 13:30 Zakończenie 28. Konferencji IPMA Polska

13:30 - 14:30 lunch

14:30 – 16:30 Blok III WARSZTATY

WARSZTAT 1

BRAK MIEJSC

Aleksandra Kanofocka
mentorka, trenerka i certyfikowana ekspertka z zakresu zarządzania projektami

„Płynna zmiana steru – jak zapewnić ciągłość i efektywność projektów mimo zmian liderów?”

WARSZTAT 2

BRAK MIEJSC

Robert Sendacki, Co-Founder & CEO, MakoLab Consulting
Ewa Koprowska, Lider AI, MakoLab Consulting

„Discovery AI dla biznesu”

WARSZTAT 3

BRAK MIEJSC

Marcin Połulich, Operations & Growth, AI-accelerated Innovation, Netguru

„Campfire workshop: Mental health & Well-being”

WARSZTAT 4

BRAK MIEJSC

Rafał Szymański, menedżer, konsultant, trener i wykładowca akademicki
Łukasz Czaja, Dyrektor IT, MBA, trener i pasjonat empirycznego zarządzania projektami

„Całość warta więcej niż suma części – symulacja skalowania produktu”

WARSZTAT 5

BRAK MIEJSC

Ewa Bednarczyk, Vice President Partner Enablement GPM Global, Prezes Zarządu ESG in Action sp. z o.o., Wielokulturowy Project Manager, Trener

Katarzyna Gajus-Wyrwicz, Wiceprezeska Zarządu ESG in Action sp. z o.o., Konsultantka, Project Managerka, Trenerka, Wykładowczyni akademicka

„Project Manager 3.0: Jak zamienić presję ESG w przewagę konkurencyjną?”

Bilety

Rejestracja dostępna do 17 listopada.

PREMIUM

Udział w Konferencji i Gali
3400 zł netto
  • 2 dni Konferencji
  • Prelekcje
  • Warsztaty
  • Udział w uroczystej Gali rozdania nagród
  • 20% rabatu dla członków IPMA Polska

GOLD

Udział w Konferencji
2700 zł netto
  • 2 dni Konferencji
  • Prelekcje
  • Warsztaty
  • 20% rabatu dla członków IPMA Polska

GALA

Udział w Gali
1000 zł netto
  • Udział w uroczystej Gali rozdania nagród
  • 20% rabatu dla członków IPMA Polska

Do cen biletów należy doliczyć 23% podatku VAT

Jesteś Kierownikiem Projektu i chcesz, aby Twój zespół wziął udział w Konferencji? A może jesteś właścicielem firmy i chcesz, by wszyscy Twoi pracownicy zdobyli wiedzę i doświadczenie potrzebne w zarządzaniu projektami? Zapraszamy do zapisów grupowych. Przygotowaliśmy dla Was atrakcyjne zniżki.

Sylwia Skonecka, Dyrektor ds. rozwoju
tel: +48 662 051 772, sylwia.skonecka@ipma.pl

Dlaczego warto?

Konferencja IPMA Polska
0
Prelegentów z różnych branż
0
Uczestników
+ 0
Jednostek Aktywności Projektowej
0

Niepowtarzalna okazja do wysłuchania doświadczonych praktyków, którzy kształtują najnowsze trendy i dzielą się swoim doświadczeniem w zarządzaniu projektami

Możliwość  poznania Laureatów  konkursów Polish Project Excellence Award oraz Polish PMO Award podczas marketplace

Najnowsze trendy, narzędzia i techniki w dziedzinie zarządzania projektami oraz udział w warsztatach 

Networking, wymiana doświadczeń i okazja do nawiązania kontaktów biznesowych pomiędzy uczestnikami konferencji

Kim jesteśmy?

International Project Management Association Polska jest częścią międzynarodowej organizacji non-profit – International Project Management Association®, zrzeszającej, wspierającej i certyfikującej Project Managerów na całym świecie. Działamy uwzględniając lokalne uwarunkowania i potrzeby organizacji i osób zarządzających projektami.

Co robimy?

Przekazujemy najnowsze trendy w zarządzaniu projektami, autoryzujemy trenerów i firmy szkoleniowe, prowadzimy międzynarodowy system certyfikacji project managerów oraz wspieramy organizacje wdrażające zarządzanie projektowe. Certyfikaty potwierdzające kompetencje kierownika projektu zgodne z wytycznymi IPMA® posiada obecnie łącznie ponad 300 000 osób na świecie.

Dlaczego my?

Umożliwiamy networking, przedstawiamy inspirujące tematy i ciekawe studia przypadków. Nasi prelegenci to ludzie, którzy mogą poszczycić się sukcesem w budowaniu kompetentnych zespołów i dobrze prosperujących organizacji. Tworzymy okazje do spotkań z prelegentami i finalistami konkursu Polish Project Excellence Award, najlepszymi praktykami PM .

Współpraca

Platynowy Sponsor

Złoty Sponsor

Srebrny Sponsor

Brązowi Sponsorzy

Sponsorzy

Partner honorowy

Partnerzy

Partnerzy medialni

Poprzednie edycje

Kontakt

Sylwia Skonecka
Dyrektor ds. rozwoju
+48 662 051 772,
  sylwia.skonecka@ipma.pl
Zespół Konferencji
konferencja@ipma.pl

Jakub Bacia

EMEA program manager, Gleave Partnership

Jestem doświadczonym menedżerem projektów i programów, obecnie pełniącym funkcję EMEA Program Managera, odpowiadając za zarządzanie programem budowy centrów danych dla jednej z wiodących globalnych firm technologicznych. Moja rola obejmuje koordynację złożonych inicjatyw infrastrukturalnych IT na terenie Europy, w której wykorzystuję zarówno wiedzę techniczną, jak i strategiczne podejście do zarządzania, aby zapewnić realizację projektów zgodnie z harmonogramem oraz w ramach budżetu.

Posiadam ponad 8-letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami EPC w sektorach chemicznym, naftowym, energetycznym oraz centrów danych. Praca w Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie pozwoliła mi zyskać unikalną perspektywę oraz cenne doświadczenie w prowadzeniu projektów w zróżnicowanych środowiskach kulturowych. W trakcie mojej kariery zarządzałem projektami o wartości do 1 mld euro, skutecznie radząc sobie z wyzwaniami takimi jak zmiany harmonogramów, różnice kulturowe, pandemia czy ryzyko techniczne.

Ukończyłem studia MBA , gdzie zdobyłem wiedzę z zakresu zarządzania projektami. Posiadam również tytuł magistra inżyniera w zakresie Automatyki Przemysłowej, co umożliwia mi skuteczne rozwiązywanie i zrozumienie problemów technicznych.

Ewa Bednarczyk

Vice President Partner Enablement GPM Global, Prezes Zarządu ESG in Action sp. z o.o., Wielokulturowy Project Manager, Trener

  • Ekspertka w zarządzaniu projektami oraz zrównoważonym rozwoju z ponad 17-letnim doświadczeniem
  • Vice President Partner Enablement w GPM Global, wspierająca strategiczne Joint Venture PMI-GPM
  • Prezes Zarządu i założycielka GPM EMEA Sp. z o.o. (ESG in Action)
  • Pełnomocnik Zarządu pm2pm sp. z o.o.
  • 13 lat współpracy z International Project Management Association (IPMA)

Szerzy filozofię doskonałości w zarządzaniu projektami, ze szczególnym uwzględnieniem inicjatyw zrównoważonego rozwoju na polskim i światowym forum. Jako doświadczony trener i konsultant współpracuje ze środowiskiem biznesu, wspierając przedsiębiorstwa w zakresie wdrożenia i optymalizacji procesów zarządzania projektami. Implementuje uznane światowe modele i standardy, które umożliwiają organizacjom efektywną operacjonalizację strategii ESG.

Specjalizuje się w rozwijaniu kompetencji kierowników projektów, bazując na wartości współpracy, networkingu i budowania strategicznych partnerstw generujących długoterminowe korzyści dla interesariuszy. Wyróżnia się umiejętnością tworzenia efektywnych zespołów i innowacyjnych produktów, skutecznie łącząc różnorodnych partnerów: przedsiębiorstwa, uczelnie, firmy szkoleniowe i organizacje pozarządowe, wspierając ich w rozwoju zawodowym. Posiada rozległe doświadczenie w zarządzaniu wirtualnymi zespołami projektowymi i przywództwie wielokulturowym.

Licencjonowany Trener Zarządzania Projektami IPMA, Project Manager IPMA lev. C, PRINCE2 Foundation, Certified Green Project Manager level b, ukończyła kurs  Business Sustainability Management z University of Cambridge (2024). Kierownik merytoryczny studiów ESG Change Manager na SWPS, dzieli się swoją wiedzą również jako wykładowca akademicki na Politechnice Wrocławskiej, Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. W latach 2010-2011 pełniła funkcję Członka Zarządu IPMA Polska, odpowiadając za Polish Project Excellence Award oraz wdrażała również systemy nagród w Słowenii, Rumunii, Iranie i Nepalu.

Łukasz Borowiecki

CEO, Co-Founder, 10 Senses

Współzałożyciel 10 Senses, firmy doradczej świadczącej usługi w z zakresu zaawansowanej analityki, w tym AI oraz Business Intelligence. Posiada tytuł doktora nauk ekonomicznych, obroniony w Szkole Głównej Handlowej oraz magistra socjologii o specjalności metod ilościowych, obroniony na Uniwersytecie Jagiellońskim. Przed założeniem 10 Senses pracował jako konsultant w EY Business Advisory. Łącznie posiada 15 lat doświadczenia w projektach data science oraz wykorzystujących dane w firmach konsultingowych oraz badań marketingowych. Autor publikacji z obszaru wykorzystania AI w Polsce oraz aktywny uczestnik Grupy Roboczej ds. AI. 

Piotr Buszka

Co-founder & CEO Verosetta

Współzałożyciel Verosetta, executive menedżer łączący technologię z biznesem — od własnego startupu po poziom zarządu banku. Doświadczenie techniczne i analityczne (ML) zdobywał m.in. jako CTO i CRO w Credit Agricole, a następnie w Ultimo (obecnie B2 Holding). Posiada też praktykę w zarządzaniu dużymi operacjami (500 FTE) oraz rozległymi sieciami sprzedaży (10 000 POS) w finansach. Realizował wdrożenia AI w produktach Picket Homes (prop‑tech, USA). Od kwietnia br. rozwija aplikację Verosetta opartą na AI.

Joanna Cichocka

Project Manager, MakoLab Consulting

Od ponad 9 lat zajmuję się optymalizacją i automatyzacją procesów biznesowych oraz zarządzaniem programami i projektami z obszaru digital transformation, głównie w sektorze bankowym, leasingowym i energetycznym.

Obecnie odpowiadam za program kompleksowej wymiany systemów do obsługi procesów biznesowych w spółce energetycznej, obejmujących m.in. forecasting, obsługę zamówień, logistykę, finanse oraz customer experience z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi wspierających obsługę klienta (AI). Tworzone oprogramowanie bazuje na rozwiązaniach Azure, Power Platform, Dynamics 365 oraz .NET. Koordynuje działania zespołów developerskich,odpowiedzialnych za architekturę rozwiązań, zespołu odpowiedzialnego za realizację 140 integracji (Shared Service w Indiach) oraz zespołu hurtowni danych/BI.

Posiadam również doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu strategii wykorzystania sztucznej inteligencji w organizacjach – od procesu discovery, poprzez stworzenie zespołów projektowych, analizę potencjalnych procesów i wdrożenia.

Swoją praktyczną wiedzą dzielę się w ramach autorskich szkoleń z zarządzania projektami, które prowadzę dla firm we współpracy z Makolab Consulting, wspierając zarówno zespoły projektowe, jak i project managerów w ich drodze do sukcesu.

Łukasz Czaja

Dyrektor IT, MBA, trener i pasjonat empirycznego zarządzania projektami

Od ponad 15 lat prowadzi złożone inicjatywy IT, w tym wielomilionowe programy w branżach lotniczej i fintech. Obecnie – jako Dyrektor w międzynarodowej firmie Ciklum – odpowiada za realizację europejskich programów korporacji.

Od 2013 roku działa równolegle jako konsultant procesowy, wprowadzając zmiany organizacyjne m.in. w Lufthansa Systems, EDC, BeeHive, Dennis Publishing i Apator Metrix. Jest też oficjalnym partnerem Atlassian, wspierając ponad 100 globalnych firm (np. Weidmüller, McLaren, Equinix) w automatyzacji procesów i tworzeniu dedykowanych rozwiązań IT.

Certyfikowany trener Agile, purysta empirycznego modelu zarządzania i biznesowej dyscypliny. W swoich warsztatach często wykorzystuje interaktywne gry, symulacje oraz elementy RPG, ułatwiając uczestnikom przełożenie teorii na praktykę.

Grzegorz Dzwonnik

Konsultant, menedżer, wykładowca akademicki

Doktor nauk ekonomicznych. Inżynier. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego oraz Politechniki Gdańskiej. Konsultant, menedżer, wykładowca akademicki. Partner konsorcjalny międzynarodowego think tanku Systemic Excellence Group.

Specjalizuje się w szeroko rozumianym wprowadzaniu zmian, w szczególności tych, które ukierunkowane są na budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstw. Od wielu lat zawodowo związany z projektowaniem strategii przedsiębiorstw, zarządzaniem strategicznym (w tym portfelami projektów) oraz zarządzaniem projektami.

Posiada certyfikaty PMP, P2P, CSM, CSPO. Prowadził i nadzorował kilkadziesiąt projektów i programów strategicznych.

Od 2005 roku zaangażowany w oceny projektów w ramach IPMA International Project Excellence Award. Ich istotą jest m.in. identyfikowanie najlepszych praktyk w obszarze zarządzania projektami. Jako asesor wiodący kieruje wielokulturowymi międzynarodowymi zespołami eksperckimi.

Katarzyna Gajus-Wyrwicz

Wiceprezeska Zarządu ESG in Action Sp. z o.o., Konsultantka, Project Managerka, Trenerka, Wykładowczyni akademicka

  • Ekspertka w zakresie ESG i zrównoważonego rozwoju, dawniej CSR
  • 12 lat doświadczenia w zakresie budowania relacji z interesariuszami
  • 10 lat doświadczenia w zakresie tworzenia strategii oraz raportów zrównoważonego rozwoju
  • 6 lat doświadczenia jako wykładowczyni akademicka oraz trenerka

Współpracuje z instytucjami i biznesem przy projektach z zakresu zrównoważonego rozwoju, ESG oraz CSR. Realizowała i koordynowała projekty m.in. sektora finansowego (banki i ubezpieczyciele), energetycznego, wydobywczo-hutniczego, branży logistycznej, w tym lotniczej, a także budowlanej, odzieżowej oraz jednostek samorządu terytorialnego. Opracowuje dokumenty strategiczne oraz doradza przy ich wdrażaniu oraz komunikacji. Ma wieloletnie doświadczenie w raportowaniu danych niefinansowych według GRI, IIRC, TCFD, ESRS oraz innych międzynarodowych standardów raportowania.

Prowadzi zajęcia dydaktyczne z zakresu zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialnego zarządzania organizacją oraz komunikowania kwestii ESG na studiach magisterskich, podyplomowych oraz MBA. Współautorka i redaktorka merytoryczna publikacji „Rola MŚP w budowaniu odpowiedzialnego biznesu w Polsce – Poradnik dla MŚP, jak stać się częścią zmiany”. Współzałożycielka Stowarzyszenia Lepsze Miasto.

Absolwentka studiów podyplomowych, m.in. Manager CSR w Collegium Civitas w Warszawie. Posiada certyfikat Green Project Manager level b oraz certyfikat IPMA D.

Arkadiusz Ignaciuk

Principal Software Engineer, ERGO Hestia

Pracownik ERGO Hestii, gdzie pełni rolę lidera gildii Frontend oraz odpowiada za tematykę UI/UX.

Jako programista, łączy pasję do nowoczesnych technologii frontendowych z dbałością o jakość doświadczeń użytkownika.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży IT, specjalizuje się w tworzeniu skalowalnych rozwiązań frontendowych oraz budowaniu kultury technicznej w organizacji.

Piotr Ignaczak

Chief Technology Officer, MakoLab

Absolwent Wydziału Elektroniki i Elektrotechniki Politechniki Łódzkiej na kierunku informatyka, który ukończył w 2000 r. z tytułem magistra inżyniera. W 2015 roku uzyskał tytuł Executive MBA w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. W 1999 roku podjął pracę w MakoLab, w zespole świadczącym usługi telekomunikacyjne i hostingowe. Później pracował w Orange (ówczesna Telekomunikacja Polska). W 2007 roku objął stanowisko architekta rozwiązań w Cisco Systems. W 2016 dołączył do NTT (ówczesna nazwa Dimension Data) w roli Business Line Managera odpowiedzialnego za rozwój rynku usług i produktów oferowanych przez NTT w Polsce. Od 2021 pracował w Accenture, w zespole Technology Strategy and Advisory na stanowisku Managera Enterprise Architecture. W latach 2011 – 2021 był członkiem Rady Nadzorczej MakoLab S.A, a w 2024 dołączył do Zarządu Spółki.

Przemysław Janiszewski

Lider, mentor, menedżer, Medalista Mistrzostw Świata i Europy, Arcymistrz Międzynarodowy w brydżu sportowym

Pochodzę z przepięknego Podlasia i to właśnie tam narodziła się moja pasja do brydża, pięknej gry, której zawdzięczam niejeden sukces zawodowy, jak i prywatny.

Na rynku budowlanym działam już ponad 20 lat sprawując kluczowe stanowiska zarządcze w międzynarodowych korporacjach. W swojej karierze zawodowej byłem odpowiedzialny nie tylko za rynek polski, ale również słowacki, czeski, odpowiadałem i nadzorowałem działalność spółek w Niemczech, krajach Beneluxu, jak również z ramienia Rady Nadzorczej zarządzałem aktywnością spółki w Finlandii. We wszystkich wspomnianych wyżej aktywnościach nigdy nie zapominałem o brydżu – dyscyplinie sportowej, dzięki której nauczyłem się cierpliwości, współpracy i podejmowania właściwych decyzji bez kompletu informacji, działając na przykład pod presją czasu.

W ramach fundacji doradzam, jak gra w brydża może przełożyć się na nasze życie zawodowe i rozwijać umiejętności niesamowicie ważne w biznesie tj. analityczne, logiczne, strategiczne myślenie, praca w zespole, uczenie się na własnych błędach i wyciąganie wniosków czy też radzenie sobie ze stresem i porażkami. 

Aleksandra Kanofocka

mentorka, trenerka i certyfikowana ekspertka z zakresu zarządzania projektami

Doświadczona menedżerka projektów i programów z interdyscyplinarnym wykształceniem oraz ponad 17-letnim doświadczeniem w środowisku międzynarodowym. Absolwentka geografii kultur na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studiów magisterskich z zakresu zintegrowanego zarządzania zasobami naturalnymi na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie. Karierę rozpoczynała w obszarze zrównoważonego rozwoju, współpracując m.in. z Komisją Europejską i Ministerstwem Środowiska.

Od 2011 roku realizuje złożone projekty i programy IT w międzynarodowych korporacjach. Obecnie pracuje jako Transition & Transformation Project Manager, wspierając klientów w skutecznej realizacji projektów transformacyjnych o dużej skali i złożoności. Wyróżniona nagrodą Top Talent przez Kyndryl Global Project Management Profession.

Jako mentorka, trenerka i certyfikowana ekspertka z zakresu zarządzania projektami, od lat wspiera liderów, zespoły oraz osoby rozwijające swoją karierę zawodową. Współpracuje m.in. z IPMA, Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu oraz PMI. Tworzy autorskie warsztaty i materiały edukacyjne w obszarach efektywnej pracy w międzynarodowym środowisku, komunikacji, przywództwa i organizacji pracy.

Współautorka książki „Pasja”, napisanej wspólnie z Brianem Tracy – o odwadze w działaniu, pokonywaniu barier i realizacji ambitnych celów.

Mariusz Kapusta

ekspert, praktyk i pasjonat zarządzania projektami

Jego ponad 20-letnie doświadczenie obejmuje prowadzenie międzynarodowych projektów IT oraz opracowywanie i wdrażanie procesów zarządzania projektami w pełnym przekroju branż – od budowlanej, przez farmaceutyczną, po produkcyjną. Jest uznanym mówcą i mentorem w dziedzinie zarządzania projektami, przywództwa oraz narzędzi do zarządzania projektami.

Prowadzi firmę doradczo-szkoleniową Leadership Center, która uczy jak rozpoczynać i kończyć z sukcesem projekty w świecie, w którym brakuje czasu, brakuje zasobów za to nie brakuje problemów.

Wykładowca, trener i prowadzący największy w Polsce kanał na YouTube o zarządzaniu projektami „Zarządzanie Projektami – Mariusz Kapusta”. Twórca metody 12 pytań KISS PM® i autor książki „Zarządzanie projektami krok po kroku”. 

Remigiusz Kinas

Specjalista w zakresie sztucznej inteligencji

Zaangażowany w projekty badawczo-rozwojowe w zakresie AI – wizja komputerowa, generatywna sztuczna inteligencja (tworzenie modeli LLM/vLLM). Aktywnie uczestniczy w życiu społeczności SpeakLeash – inicjatywa tworzenia polskiego modelu językowego Bielik (LLM), gdzie wspiera zespół w zakresie treningu modeli. Szczególnie zaangażowany w prace nad modelami rozumującymi (reasoning models) oraz uczeniem przez wzmacnianie (Reinformcement Learning). Posiada tytuł Grand Mastera Kaggle na największej platformie społecznościowej AI.

Ewa Koprowska

Lider AI, MakoLab Consulting

 Ekspertka w obszarze optymalizacji procesów, zarządzaniu zmianą oraz wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, z ponad 15-letnim doświadczeniem. Wspiera organizacje w identyfikacji potencjału automatyzacji, podnoszeniu efektywności operacyjnej oraz usprawnianiu współpracy między zespołami biznesowymi a technologicznymi. Lider AI w MakoLab Cosnulting. Specjalizuje się w łączeniu perspektywy biznesowej z technologiczną, pełniąc rolę mostu między użytkownikami a zespołami IT. Certyfikowana trenerka narzędzi lean i doświadczona facylitatorka warsztatów.

Michał Kozieł

Dyrektor ICT/ICT Strategy Advisor, Gaspol Poland

Dyrektor ICT/ICT Strategy Advisor z ponad 25-letnim doświadczeniem w prowadzeniu transformacji cyfrowej.

Specjalizuje się w tworzeniu i realizacji strategii ICT oraz wdrażaniu szeroko zakrojonych programów technologicznych. Łączę kompetencje menedżerskie i eksperckie w dopasowywaniu strategii ICT do celów biznesowych, dostarczając wymierną wartość poprzez innowacje, optymalizację kosztów i doskonałość operacyjną.

Posiadam bogate doświadczenie międzykulturowe, zdobyte przy współpracy wielowymiarowej w wielu spółkach zagranicznych. Współpracuje także z administracją regionalną i rządową w obszarze bezpieczeństwa ICT.

Absolwent programów Digital & Transformation Academy w IESE Business School oraz Rotterdam School of Management, Erasmus University. Prywatnie pasjonat golfa, któremu oddaje się od ponad 20 lat.

Tomasz Kulisa

Manager, Consulting PMO, PwC Polska

Doświadczony ekspert z ponad 20-letnim stażem w obszarze zarządzania projektami, w szczególności w programach transformacji w skali przedsiębiorstwa, wdrażaniu ładu korporacyjnego i poprawie efektywności operacyjnej. Od kilkunastu lat działa w konsultingu, wspierając klientów podczas budowania lub modernizacji zespołów PMO, gdzie kładzie nacisk na łączenie strategii biznesowych i technologicznych dla optymalizacji usług świadczonych dla klienta końcowego oraz uwzględniania uzyskiwanej wartości dla przedsiębiorstwa podczas cyklu życia portfeli projektowych.

Artur Krynicki

Director of Software Development, ERGO Hestia

Absolwent Politechniki Wrocławskiej. Menedżer IT z ponad 20-letnim doświadczeniem w budowie i dostarczaniu rozwiązań technologicznych w sektorze finansowym. Specjalista od transformacji organizacyjnych – z sukcesem przeprowadził kilka zmian do modelu zwinnego, łącząc kompetencje techniczne z doświadczeniem w transformacji zespołów.

Obecnie w ERGO Hestia odpowiada za rozwój systemów i platform, sprawuje opiekę nad gildiami oraz koordynuje prace Agile Center of Excellence. Jego obszary zainteresowań to automatyzacja procesów, optymalizacja rozwiązań oraz budowanie efektywnych, samoorganizujących się zespołów.

Od kilkunastu lat aktywnie wspiera środowisko projektowe jako Asesor Wiodący w konkursie Polish Project Excellence Award.

Bartosz Kwiatkowski

Project Manager, Phytopharm Klęka S.A.

W branży farmaceutycznej od ponad 10 lat, a w roli Project Managera od ponad 5 lat.

Odpowiedzialny za prowadzenie projektów inwestycyjnych z zakresu budowy i/lub modernizacji obiektów produkcyjno-magazynowych, wdrożeń maszyn i urządzeń, implementacji rozwiązań informatycznych oraz optymalizacji procesów.

Robert Leksiński

Dyrektor Departamentu Relacji z Klientami, Totalizator Sportowy

Od 7 lat związany z Totalizatorem Sportowym, gdzie odpowiada za obszary CRM, Customer Experience, program lojalnościowy WinTo! oraz obsługę klienta. Obecnie wdraża rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji w systemach CRM i automatyzacji kontaktu z klientem, tworząc fundamenty pod nowoczesny, omnichannelowy model relacji. Posiada 13-letnie doświadczenie w branży hazardowej – od startupów, przez marketing i produkty cyfrowe, po rozwój kasyn online na rynkach międzynarodowych.

Włodzimierz Makowski

Członek Zarządu FlexiProject

Absolwent Politechniki Warszawskiej oraz Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej, gdzie uzyskał tytuł Master of Business Administration (MBA). Posiada kwalifikacje Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) oraz certyfikat Project Management Institute (PMI). Przez ponad 20 lat doradzał polskim i międzynarodowym firmom w zakresie strategii, restrukturyzacji, optymalizacji procesów i wdrażania kontrolingu. Obecnie jest członkiem zarządu firmy FlexiProject, gdzie odpowiada za strategiczny rozwój systemu do zarządzania projektami. Swoje doświadczenie wykorzystuje, by w praktyczny sposób odpowiadać na potrzeby nowoczesnych przedsiębiorstw.

Artur Marsy

Co-founder & COO Verosetta, IPMA-A Certified Projects Director

Współzałożyciel Verosetta; menedżer i przedsiębiorca z doświadczeniem w finansach i e‑commerce. Specjalizuje się w transformacjach cyfrowych, zarządzaniu portfelem projektów i zmianie organizacyjnej. Współtworzył rozwiązania oparte na AI — od wirtualnego doradcy sprzedażowego feeCOMPASS po Verosetta, gdzie rozwija procesowo sterowane tłumaczenia dokumentów z kontrolą jakości i terminologii. W Credit Agricole odpowiadał m.in. za PMO i programy M&A; wcześniej prowadził kluczowe projekty IT w obszarach consumer finance i kart płatniczych. W IPMA Polska juror Polish PMO Award i assessor wiodący Polish Project Excellence Award.

Dariusz Nestorowicz

Dyrektor Biura Zarządzania Projektami, UNISOFT

Od ponad 15 lat związany z zarządzaniem projektami, a od kilku lat z zaangażowaniem rozwija kulturę projektową w jednej z najstarszych firm IT w naszym kraju specjalizującej się w tworzeniu i wdrażaniu systemów ERP. W pracy łączy pasję do zmiany z wieloletnim doświadczeniem operacyjnym, koncentrując się na tym, co naprawdę ma znaczenia: skuteczność działania, efektywne zespoły i konkretne rezultaty biznesowe.

Na co dzień kieruje Biurem Zarządzania Projektami, odpowiadając za rozwój standardów, doskonalenie praktyk oraz wspieranie realizacji kluczowych inicjatyw. Równolegle prowadzi dwa programy rozwojowe – jeden z nich dotyczy transformacji podejścia do zarządzania projektami i budowania świadomej kultury pracy projektowej, drugi zaś koncentruje się na rozwoju produktów opartych na technologii WWW.

W centrum jego uwagi zawsze znajdują się ludzie – ich potencjał, umiejętności i zaangażowanie. Uważa, że właśnie tam, gdzie pojawia się współodpowiedzialność, zrozumienie celu i synergia w działaniu, możliwe jest osiąganie najlepszych rezultatów. Efektywność traktuje jako rezultat dobrze dobranych metod, ale też relacji i wspólnego kierunku.

Jako Asesor IPMA i juror konkursu PMO Award dzieli się swoim doświadczeniem, ale też aktywnie czerpie inspiracje od innych. Uważa, że rozwój organizacji projektowej to proces ciągły – wymagający odwagi do zmian, ciekawości i otwartości na nowe sposoby działania.

Twórczo pracuje także poza biurem – w drewnie znajduje przestrzeń, w której, podobnie jak w projektach, liczy się pomysł, precyzja, uważność i radość z efektu końcowego.

Anna Njoku

Dyrektor Departamentu Obsługi Szkód z Ubezpieczeń na Życie i Bancassurance oraz Doskonałości Procesowe, Uniqa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.

Doświadczony menager w sektorze ubezpieczeń, specjalizujący się w zarządzaniu procesami likwidacji roszczeń. Od lat skutecznie łączę wiedzę ekspercką z podejściem skoncentrowanym na kliencie, budując zespoły o wysokiej efektywności i wspierając transformację cyfrową w organizacji. Moje działania koncentrują się na optymalizacji procesów i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań. Stawiam na transparentność, zaufanie i ciągłe doskonalenie – zarówno w relacjach z klientami, jak i wewnątrz organizacji.

Michał Pikuła

Dyrektor Linii Produktowych, Solaris Bus & Coach

Specjalista w dziedzinie napędów alternatywnych i zrównoważonego transportu publicznego. Odpowiada za rozwój rozwiązań opartych na napędach elektrycznych, wodorowych i bateryjnych, dostosowanych do potrzeb europejskich miast.

Współtworzył m.in. przegubowy model Urbino 18 hydrogen, nagrodzony tytułem „Bus of the Year 2025”. Stawia na synergię innowacji i realnych potrzeb operatorów, wspierając transformację mobilności w kierunku bardziej ekologicznego transportu.

Marcin Połulich

Operations & Growth, AI-accelerated Innovation, Netguru

Manager z ponad 17-letnim doświadczeniem zawodowym w różnych obszarach branży IT.
Pasjonat sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, wizji komputerowej i robotyki. Obecnie jako General Manager zarządza całością operacji linii biznesowej DeepTech w ramach DAC.digital.

W ramach działalności dostarczają przełomowe rozwiązania innowacyjne z użyciem tzw. głębokich technologii wspieranych przez podejście badawczo-rozwojowe.

Piotr Romański

Zastępca Dyrektora Departamentu Rozwoju Regionu, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Związany z administracją publiczną oraz zarządzaniem projektami od ponad dekady.

Ekspert zewnętrzny w programach regionalnych w dziedzinach: rewitalizacja, infrastruktura edukacyjna, cyfryzacja, odnawialne źródła energii, dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Posiada międzynarodowe certyfikaty w zakresie zarządzania projektami (PRINCE2 Foundation, AgilePM Foundation, IPMA-D) oraz audytora wiodącego ISO/IEC 27001.

Zwycięzca XVIII edycji ogólnopolskiego konkursu Project Master (2023) w kategorii praca podyplomowa za pracę pt. „Kompetencje kierownika projektu jako czynnik sukcesu w zarządzaniu projektami”.

W latach 2019–2025 kierownik Biura Strategii i Rozwoju Starostwa Powiatowego w Krakowie, odpowiedzialny za opracowywanie dokumentów strategicznych, realizację projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz współpracę z partnerami zewnętrznymi – samorządami, przedsiębiorcami i instytucjami publicznymi.

Obecnie jako Zastępca Dyrektora Departamentu Rozwoju Regionu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego nadzoruje m.in. realizację projektu SPIN – Małopolskie Centra Transferu Wiedzy.

Absolwent historii, politologii i ekonomii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu zarządzania projektami, zamówień publicznych, prawa umów, bezpieczeństwa informacji i danych osobowych, zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania i audytu oraz koordynacji i audytu dostępności.

Robert Sendacki

Co-Founder & CEO, MakoLab Consulting

Doświadczony praktyk od ponad 25 lat łączący świat biznesu i IT. Ekspert i lider projektów oraz programów transformacji cyfrowych, procesowych (m.in. Lean) oraz ludzkich w zmianie. Swoje doświadczenie zdobywał zarówno w po stronie firm konsultingowych i technologicznych m.in. Accenture czy PwC, usługowych m.in. ING Nationale-Nederlanden czy mBank oraz produkcyjnych. Obecnie odpowiedzialny za MakoLab Consulting, który wspiera organizacje w rozwoju ich możliwości biznesowych o wysokiej wartości oraz w całej drodze zmian od identyfikacji potencjału do wdrożenia często innowacyjnych rozwiązań.

Rafał Szymański

menedżer, konsultant, trener i wykładowca akademicki

Nieprzerwanie zarządza projektami od 2004 roku. Posiada ponad 15 lat doświadczenia w budownictwie oraz 10 lat w IT, prowadząc projekty o wartości do 130 milionów dolarów, trwających do 60 miesięcy. W swoim portfolio ma projekty z branży budowlanej, infrastrukturalno-inżynieryjnej, kolejowej oraz informatycznej, realizowane dla firm takich jak Bestseller A/G, THALES Polska, Lufthansa Systems, Grupa Kapitałowa LOTOS czy Goediker GmbH. Jest pasjonatem łączenia najlepszych praktyk z zarządzania projektami, metod zwinnych (Agile) oraz Lean Management.

Jako nauczyciel akademicki, wykłada tradycyjne i zwinne metody zarządzania projektami na Politechnice Gdańskiej oraz w Akademii Leona Koźmińskiego. Jest certyfikowanym Senior Project Managerem IPMA-B, IPMA Agile, PSM II, PSPO II, LeSS Practitioner, SAFe Advance Scrum Master, oraz asesorem IPMA Project Excellence Award. W swojej karierze wspiera transformacje organizacyjne, wykorzystując metodyki zwinne i tradycyjne, LEAN oraz OKR w celu usprawnienia procesów zarządzania projektami, portfelami i portfolio.

Konrad Zakrzewski

Dyrektor Zarządzający Pionu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych, Uniqa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.

Manager w sektorze ubezpieczeniowym z ponad 25 letnim doświadczeniem związany początkowo z grupą Allianz (1999 – 2011), gdzie zarządzał siecią sprzedaży ubezpieczeń grupowych i aktywnie uczestniczył w rozwoju i wprowadzaniu na rynek innowacyjnych rozwiązań w grupowych ubezpieczeniach na życie, a następnie zarządzał sprzedażą w sieci własnej. Od 2011 związany z grupą AXA, a następnie, po połączeniu spółek, z UNIQA w Polsce. Odpowiadał za sprzedaż, rozwój produktów ubezpieczeń grupowych oraz ich obsługę, a od 2016 roku dodatkowo za zarządzanie własnymi sieciami sprzedaży.  W latach 2022 – 2025 Prezes Zarządu spółki dystrybucyjnej UNIQA POLSKA S.A. Obecnie odpowiada za rozwój programów Employee Benefit w Polsce i na rynku międzynarodowym.

Leszek Zaremba

CEO, R&D Expert, Interim Innovation Manager, INNOVATION AS A SERVICE

Posiadam już blisko 20 lat doświadczenie w pracy z innowacjami oraz wielowymiarową perspektywę – Centrum Badawczo – rozwojowego, Korporacji, Akceleratora i Funduszu Inwestycyjnego oraz perspektywę niezależnego eksperta, doradcy. Od blisko dekady współtworzę innowacje na skrzyżowaniu korporacji i start-upów. Specjalizuję się w definiowaniu strategii innowacji oraz strategicznych agend badawczych lub wdrożeniowych, które są dla firm swoistymi mapami drogowymi w dojściu do sukcesu i czerpania korzyści z innowacji. Doświadczenie swoje przekuwam w projektowane programy rozwojowe, w ramach których uczę przyszłych liderów innowacji skutecznych narzędzi i metod identyfikowania i przekuwania w komercyjny sukces pomysłów i wyzwań, dla których przezwyciężenia innowacja jest jedynym słusznym kierunkiem.

Jak powiedział Chris Griffiths – światowej sławy ekspert w dziedzinie innowacyjności i rozwiązywania problemów: „Innowacja to proces”, dlatego też wyznaję zasadę, że szczęściu trzeba pomóc.

Jestem asesorem Polish Project Excellence Award oraz dumnym absolwentem Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. 

Mateusz Pniak

Ekspert w zakresie public speaking, Portfolio Manager, ING Bank Śląski

Ekspert w zakresie public speaking – od kilkunastu lat prowadzi warsztaty i szkolenia, pomagając innym radzić sobie ze stresem i doskonalić umiejętności prezentacyjne. Konferansjer, host wydarzeń.

Doświadczony portfolio manager w ING Banku Śląskim, gdzie współtworzy najlepsze PMO w Polsce według IPMA Polska. Specjalista w zarządzaniu projektami, z doświadczeniem w branżach rozrywkowej i automotive.

Witold Antosiewicz

Ekspert w zakresie tworzenia relacji biznesowych, szkoleniowiec, mentor dla przedsiębiorców, Community HUB

Jest ekspertem w zakresie zarządzania społecznościami, tworzenia relacji biznesowych, mentorem dla przedsiębiorców oraz współtwórcą Community HUB – przestrzeni, w której przedsiębiorcy oraz managerowie rozwijają kompetencje rozwoju biznesu oraz własnego z wykorzystaniem LinkedIn oraz networkingu.  Specjalizuje się w szkoleniach z efektywnych działań prowadzących do sprzedaży przez relacje w świecie realnym oraz online, tworzenia strategii komunikacji i sprzedaży oraz organizowania aktywnych społeczności na LinkedIn. Pokazuje i naucza, jak skutecznie wdrożyć networking oraz LinkedIn w swoje działania sprzedażowe.

Dwukrotnie zdobył tytuł Najlepszego Networkera w Polsce nadawanej przez największą organizację networkingową na świecie BNI. Uczy i wspieram aktywnych przedsiębiorców w strategicznym budowaniu trwałych sieci wartościowych kontaktów, z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi networkingu i digital networkingu.

Przez lata współtworzył rozwój takich organizacji jak BNI, Networking Concierge Club oraz Klub Inteligencji Biznesu, gdzie pomagał firmom i profesjonalistom osiągać cele biznesowe poprzez LinkedIn, networking oraz digital networking. Miał także zaszczyt dwukrotnie współtworzyć największą polską kampanię marketingową na Li „LinkedIn Top Influencer 2020 i 2021”.

Jest współautorem książki „Praktyczny poradnik networkingu” oraz kursów wideo „Networking bez tajemnic” i “LinkedIn bez tajemnic” jak również autorem wielu artykułów oraz publikacji w prasie biznesowej oraz na LinkedIn.

Paulina Augustowska

"Pani od projektów", zarządzająca portfolio, trenerka zarządzania projektami

Lubię mówić o sobie, że zamieniam pomysły w projekty.

Obecnie zarządzam portfelem projektów wartym kilkadziesiąt milionów złotych w globalnym koncernie HoReCA. Ale przeszłam przez różne branże: motoryzacyjną, e-commerce, finansową. Prowadziłam zespoły inżynierów i marketingowców, grupy lokalne i międzynarodowe. Od kilku lat oceniam projekty w konkursie Polish Project Excellence Award.

Najbardziej jednak lubię dzielić się wiedzą, a uczestnicy moich szkoleń mówią, że potrafię robić to w łatwy i inspirujący sposób. Umiem słuchać i słyszeć ludzi, a ich potrzeby oraz pomysły przekładać na konkretne cele i realny do wdrożenia plan projektu. Dlatego stworzyłam własną markę „Pani od projektów” w ramach której wspieram małe biznesy i pomagam im układać ich wizjonerskie i często szalone pomysły w jasne struktury projektowe.

Wojciech Chmaj

Doświadczony manager, Asesor PPEA, IPMA-B

FRIS’owy wizjoner i entuzjasta, inżynier, certyfikowany kierownik projektu (IPMA-B), od ponad dwudziestu lat pełniący z sukcesami funkcje menedżerskie w projektach związanych z wdrożeniami w różnych branżach: farmaceutycznej, lotniczej, kolejowej, telekomunikacyjnej, medycznej, systemów bezpieczeństwa budynków o wartościach budżetów liczonych w setkach milionów złotych.

Zwolennik dobierania najlepszych narzędzi z różnych metodyk, zarówno zwinnych jak i tradycyjnych, tak by osiągać zamierzone cele.

Od 2015 roku aktywny asesor konkursu na najlepiej zarządzane projekty w Polsce, oceniane według standardu IPMA Project Excellence Baseline

Marcin Sabeł

Delivery Manager, ekspert w zarządzaniu portfelem projektów IT

Delivery Manager z 25-letnim doświadczeniem w branży IT, odpowiedzialny za realizację i nadzór nad portfelem projektów dla międzynarodowych klientów z różnych sektorów. Specjalizuje się w budowaniu długofalowych relacji biznesowych oraz optymalizacji organizacji w kontekście wzrostu, transformacji lub zarządzania kryzysem. Ceni styl zarządzania oparty na modelu servant leadership.

Grzegorz Turniak

Inspirujacy mówca, mentor, networker, GrupaYak

Wykładowca na studiach podyplomowych SGH, UW, PW i MBA na ALK, PK.  Niestrudzony orędownik i pasjonat idei networkingu. Mingling maven – poprowadził ponad 2000 sesji networkingowych dla przeszło 200.000 uczestników. W lutym 2006 wprowadził i rozwijał do 2013 na rynku krajowym firmę BNI Polska. 

Obecnie jest partnerem spółki szkoleniowo-doradczej GrupaYak.

Został wybrany jednym z „10 Topowych Głosów Polskiego Linkedin 2018, 2019 o 2020„.  Prowadzi z zespołem programy rozwojowe:

#SocialSelling, #FirmaNaLinkedin, 

#MentorCEOin, #RzecznictwoPracowników.

Na eventach biznesowych zarządza #SesjePozytywnychRelacji.

Poprzednio: Prezes Akademia Rekomendacji, BNI Polska, Jobpilot Polska; HR Sector Sales Manager – SAP Polska; Managing Director – Neumann Management Institute; Dyrektor Polskiej Międzynarodowej Szkoły Zarządzania.  Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Certyfikowany konsultant OD (OD Institute Ohio). Nauczyciel przedsiębiorczości (Babson College). Certyfikowany coach ICC (International Coaching Community). Członek założyciel PSZK w 1994, a a latach 2003-2004 członek Zarządu PSZK. Założyciel i od 2006 Prezes, do 2019 członek Zarządu Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców. 

Jest autorem książki „Nigdy nie stój sam”  i współautorem: “Alchemia Kariery” (z J. Santorskim), “Profesjonalny networking. Kontakty, które procentują” (z R.Wendtem), “Praktyczny poradnik networkingu” (z W. Antosiewiczem), „Zanurz się w błękitnym oceanie. Jak networking wspiera  rozwój firm” (z K.Rumianowskim), „Nigdy nie stój sama” (z Agatą Dynoch). 

Transformacja zarządzania projektami w firmie Phytopharm Klęka S.A., czyli siła synergii w praktyce

Podczas wystąpienia zostanie zaprezentowana ścieżka, którą podąża firma Phytopharm Klęka S.A. w kierunku efektywnego zarządzania projektami inwestycyjnymi oraz projektami związanymi z rozwojem produktów.

Omówione zostaną początki procesu zarządzania projektami w organizacji, obecny model działania wraz z rolą Biura Zarządzania Projektami (PMO), a także najważniejsze wyzwania towarzyszące realizacji projektów w sektorze farmaceutycznym.

W ramach prezentacji przedstawiony zostanie również przebieg wdrożenia systemu do zarządzania projektami oraz zarys planowanych działań w zakresie rozwoju i utrzymania standardów zarządzania projektami w firmie.

Włodzimierz Makowski

Członek Zarządu, FlexiProject

Bartosz Kwiatkowski

Project Manager, Phytopharm Klęka S.A.

Mosty, nie mury – synergia jako podstawa efektywności w biznesie oraz sporcie

Współpraca, zaufanie i umiejętność integrowania różnych perspektyw to dziś fundamenty efektywnego działania – zarówno w biznesie, jak i w sporcie. W swoim wystąpieniu Przemysław Janiszewski pokaże, jak świadome budowanie synergii przekłada się na trwałe rezultaty, większe zaangażowanie zespołów i lepsze wykorzystanie potencjału organizacji.

Prelekcja będzie okazją do:

  •  zdefiniowania synergii i zrozumienia jej roli w kontekście współpracy zespołowej,
  • analizy przykładów współdziałania między działami w skali lokalnej i globalnej także na przykładzie Clustra w regionie Europy Centralnej,
  • refleksji nad tym, czego świat biznesu może nauczyć się z aren sportowych w zakresie budowania zespołów i osiągania wspólnych celów,
  • omówienia roli lidera jako integratora- osoby, która nie tylko kieruje, ale przede wszystkim wspiera i wzmacnia potencjał współpracy.

    Wystąpienie łączy doświadczenia z obszaru zarządzania i sportu, ukazując, że prawdziwa siła organizacji tkwi w umiejętności budowania mostów – nie murów.
Przemysław Janiszewski

Lider, mentor, menedżer, Medalista Mistrzostw Świata i Europy, Arcymistrz Międzynarodowy w brydżu sportowym

Sprzedaż i likwidacja szkód w towarzystwie ubezpieczeniowym – nieoczywista synergia

W dużych firmach bywa tak, że niektóre działy żyją w odrębnych, czasem bardzo odległych, światach. Zdarza się, że są wobec siebie antagonicznie nastawione.  W firmach ubezpieczeniowych takim przykładem są często zespoły sprzedaży i likwidacji szkód. Opowiemy historię o tym jak dialog i wzajemne zrozumienie doprowadziły nas do wspólnego poszukiwania unikalnych rozwiązań skoncentrowanych na ważnych wartościach i potrzebach naszych klientów i co z tego na koniec wyszło.

Konrad Zakrzewski

Dyrektor Zarządzający Pionu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych, Uniqa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.

Anna Njoku

Dyrektor Departamentu Obsługi Szkód z Ubezpieczeń na Życie i Bancassurance oraz Doskonałości Procesowe, Uniqa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.

Polski model językowy Bielik - jak wygląda praca na projektach Open Source?

Podczas prezentacji zostanie przedstawiona historia Bielika oraz ekosystemu rozwoju polskich modeli językowych ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań projektowych – Open Source, praca w społeczności, budowanie ścieżki kariery zawodowej, cykl wytwórczy oraz etap badawczy (R&D). Czyli od „stwórzmy zbiór danych” do najbardziej rozpoznawalnego na rynku polskim modelu LLM – Bielik.

Remigiusz Kinas

Specjalista w zakresie sztucznej inteligencji

Agile dla opornych

Agile dla Opornych to historia z przymrużeniem oka o tym, jak rodzą się wielkie koncepcje biznesowe. Ile w tym przypadku a ile przemyślanej strategii? Biznes, sieć zależności, zmiana w organizacji, przełomowy produkt a w tym wszystkim nasi bohaterowie. Członkowie Zespołu SCRUMowego uwikłani w scenariusz napędzany ambicjami i chęcią nadążania za ciągle zmieniającym się rynkiem i trendami w biznesie. Różne osobowości, różne podejścia do pracy, różne cele, różny wiek…czy bohaterowie poradzą sobie z nowatorskim produktem, który ma odmienić losy tysiąca Polaków? 

Komedia stworzona na bazie obserwacji wyniesionych z pracy przez dwie Trenerki Agile. Świat korporacji widziany oczami niezależnego obserwatora, który nie ocenia i nie kwestionuje. Przyjmuje rzeczywistość taką, jaka jest, pozwalając widzowi na własną interpretację. Czy uda mu się spojrzeć z dystansem i lekkością na swoją pracę i pozwolić pośmiać się z siebie? 

Teatr Biznesu

Interim management jako katalizator efektywności, operacjonalizacji i stabilności

W obliczu rosnącej niepewności i ciągłych zmian, organizacje poszukują rozwiązań umożliwiających szybkie osiąganie celów i zwiększanie konkurencyjności. Jednym ze sposobów na znaczące zwiększenie efektywności działań jest wykorzystanie interim managementu, który może stać się kluczowym czynnikiem w budowaniu trwałej synergii, łącząc różnorodne zespoły i zasoby.  Przykłady i doświadczenia w pracy z korporacjami, dowodzą, że taki model pozwala na przyspieszanie innowacji, zwiększa elastyczność w działaniu oraz wspiera skuteczną realizację celów. Co więcej, interim manager pracując z różnymi zespołami staje się ich naturalnym łącznikiem, dzięki czemu zapewnia współdziałanie i synergię między zespołami i projektami tworząc wartość wykraczającą poza tradycyjne ramy.

Leszek Zaremba

CEO, R&D Expert, Interim Innovation Manager, INNOVATION AS
A SERVICE

Synergia różnorodności – neuroatypowi jako katalizator innowacji w Big Techach

W świecie wielkich organizacji technologicznych zauważalna jest wyjątkowa synergia między kulturą otwartości a strukturami wspierającymi różnorodność poznawczą. W swoim wystąpieniu pokażę, jak firmy z sektora Big Tech – często nie wprost – tworzą środowiska, w których osoby neuroatypowe (np. z ADHD, autyzmem) mogą nie tylko funkcjonować, ale i wnosić ogromną wartość do projektów. Przyjrzę się mechanizmom organizacyjnym, które sprzyjają tej synergii, oraz przeanalizuję, w jaki sposób przekłada się to na innowacyjność, efektywność i przewagę konkurencyjną. To opowieść o tym, jak świadome zarządzanie różnorodnością staje się siłą napędową projektów przyszłości.

Jakub Bacia

EMEA program manager, Gleave Partnership

Synergia w praktyce: case study Solaris Urbino 12 electric

Solaris Urbino 12 electric to przykład tego, jak synergia między zespołami może prowadzić do powstania innowacyjnych i realnie użytecznych rozwiązań. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu różnych działów możliwe było sprawne przejście od pomysłu do produkcji seryjnej nowego modelu autobusu miejskiego.
Nowy układ napędu – modułowy i pozbawiony klasycznej wieży silnika – pozwolił na przeniesienie baterii na dach pojazdu, zwiększenie przestrzeni pasażerskiej i poprawę komfortu podróży. Dzięki zastosowaniu baterii najnowszej generacji o łącznej pojemności ponad 600 kWh pojazd może obsługiwać linię przez cały dzień bez konieczności ładowania.

Solaris Urbino 12 electric to nie tylko technologia, ale efekt wspólnego myślenia, otwartości i współpracy – czego potwierdzeniem jest tytuł Sustainable Bus Award 2025 w kategorii „Autobusy miejskie”.

Michał Pikuła

Dyrektor Linii Produktowych, Solaris Bus & Coach

Health - jak stworzyć system monitoringu, który nie tylko mierzy, ale łączy zespoły

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego aplikacje fitness motywują nas do codziennej aktywności, a raporty IT często lądują w szufladzie? Podczas naszego wystąpienia opowiemy, jak zainspirowani aplikacjami zdrowotnymi stworzyliśmy system Health – rozwiązanie, które nie tylko monitoruje kluczowe wskaźniki zespołów i systemów IT, ale przede wszystkim standaryzuje sposób pracy, buduje wspólny język między zespołami i motywuje do osiągania lepszych wyników. Podzielimy się doświadczeniami z budowania konsensusu wokół definicji wskaźników i drogi od chaosu do efektywnego rozwiązania.

Artur Krynicki

Director of Software Development, ERGO Hestia

Arkadiusz Ignaciuk

Principal Software Engineer, ERGO Hestia

Zarządzanie wdrożeniami projektów AI

AI nie wdroży się samo – kluczowe jest dobre zarządzanie projektem. W tym wystąpieniu omówię, jak podejść do projektów AI z perspektywy zarządzania: jak zebrać dane, jak określić zadania AI i jak zaplanować wdrożenie, aby technologia działała bez przeszkód. Omówię też temat automatyzacji, w szczególności to czy korzystać z gotowych narzędzi, czy tworzyć własne rozwiązania? Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy miało również miejsce kilka istotnych przełomów w AI – opowiem, jak one przekładają się na praktykę realizacji projektów z wykorzystaniem AI.

Łukasz Borowiecki

CEO, Co-Founder, 10 Senses

Synergia jako driver budowania gotowości organizacji do zmiany

Kanwę prezentacji stanowi retrospektywna programu transformacji strategicznej przedsiębiorstwa z branży IT. Na przykładzie realnych sukcesów i porażek wskazane zostaną metody i narzędzia, które się sprawdziły oraz te, które zawiodły, gdy w grę wchodziło zarządzanie systemowymi zależnościami organizacyjnymi podczas głębokich, często bolesnych zmian.

Grzegorz Dzwonnik

Konsultant, menedżer, wykładowca akademicki

Dariusz Nestorowicz

Dyrektor Biura Zarządzania Projektami, UNISOFT

DINOZAUR, KTÓRY NAUCZYŁ SIĘ LATAĆ: Jak 70-letni monopolista wyhodował cyfrowe skrzydła?

Totalizator Sportowy udowodnił, że dekady gromadzonych danych, sieć 27 000 punktów sprzedaży i miliony lojalnych klientów to nie balast, lecz broń masowego rażenia — pod warunkiem, że wiesz, jak jej użyć. Zamiast zmieniać szaty, co kilka dni, spółka postawiła na własne atuty: uruchomiła nowoczesny CRM, stworzyła program lojalnościowy WinTo! i wykorzystuje AI, by chronić graczy przed uzależnieniem, jednocześnie zwiększając ich zaangażowanie przez kolejne 70 lat. Projekt pokazał, że regulacje i zakaz reklamy nie muszą być hamulcem — mogą stać się katalizatorem innowacji. Gdy nie możesz krzyczeć głośniej, musisz działać mądrzej. Połączenie 70 lat doświadczenia z energią pokolenia Z stworzyło zespół, który nie tyle wdrożył system, co zainicjował kulturową zmianę. Ten dinozaur nie tylko przetrwał asteroidę — nauczył się latać i teraz dogania tych, którzy zdążyli go spisać na straty.

O czym będę mówił?

  • o przywództwie transformacyjnym w złożonym środowisku regulowanym,
  • o zwinnym zarządzaniu dużym, międzydepartamentowym zespołem projektowym,
  • o efektywnej współpracy z interesariuszami wewnętrznymi i zewnętrznymi,
  • o wymiernych rezultatach biznesowych i społecznych projektu,
  • o innowacjach jako odpowiedzi na ograniczenia prawne i społeczne.
Robert Leksiński

Dyrektor Departamentu Relacji z Klientami, Totalizator Sportowy

Seamless AI - od narzędzi do systemu. Case study wdrożenia LLM w wiodącej kancelarii patentowej

Sztuczna inteligencja jest dziś wszechobecna, jednak z perspektywy użytkownika liczy się przede wszystkim to, czy realnie zwiększa wartość, skraca czas pracy i bez tarcia wpisuje się w istniejące procesy biznesowe. Pokażemy, jak przekształciliśmy rozproszony zestaw narzędzi punktowych w spójny, zintegrowany i bezpieczny system AI, spełniający rygorystyczne wymogi jakości i bezpieczeństwa. Na bazie wdrożenia naszego rozwiązania opartego na LLM w wiodącej kancelarii patentowej omówimy cele biznesowe, kluczowe decyzje oraz nieuniknione kompromisy. Przedstawimy konkretne metryki efektów, typowe ryzyka oraz najważniejsze wnioski z drogi od PoC do skalowalnej produkcji — tak, aby uczestnicy mogli przenieść te praktyki do własnych organizacji.

Artur Marsy

Co-founder & COO Verosetta, IPMA-A Certified Projects Director

Piotr Buszka

Co-founder & CEO Verosetta 

Synergia, która zmienia wszystko. Jak łączyć wiedzę i biznes, by budować innowacje jutra

Przyszłość i innowacje nie rodzą się w samotności. Nie powstają wyłącznie w zaciszu laboratoriów ani w halach produkcyjnych, ale na styku światów. To tam, gdzie wiedza spotyka się z potrzebą, a pomysł z doświadczeniem – powstaje innowacja, która ma realną moc zmieniania rzeczywistości.

 

SPIN – Małopolskie Centra Transferu Wiedzy to przykład, że synergia nauki i biznesu to nie piękne hasło, lecz praktyczna droga do budowania przyszłości. Dzięki współpracy mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa mogą korzystać z wiedzy uczelni, a naukowcy widzą, jak ich prace przekładają się na życie ludzi. Efekt? O tym opowiem podczas wystąpienia – pokazując rozwiązania, które jeszcze niedawno wydawały się marzeniem, a dziś stają się podstawą nowych modeli biznesowych.

 

O czym będę mówił?

  • o tym, jak projekt SPIN pokazuje, że przyszłość współpracy to nie teoria, lecz praktyka,
  • o synergii jako najważniejszej technologii społecznej jutra,
  • o tym, jak samorząd może pełnić rolę katalizatora innowacji jutra,
  • o przyszłości, w której innowacja przestaje być luksusem, a staje się dobrem dostępnym dla każdego.
Piotr Romański

Zastępca Dyrektora Departamentu Rozwoju Regionu, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego 

Od chaosu AI do świadomej transformacji: Business Capabilities jako język decyzji

Gwałtowny rozwój AI i innych technologii kusi obietnicą skokowego wzrostu, ale wiele firm próbuje budować technologiczną przyszłość na „niestabilnym gruncie”. Problem często leży wewnątrz: biznes nie ma wspólnego rozumienia swoich kluczowych celów, a silosy informacyjne sprawiają, że brakuje wiedzy o tym, kto i co robi w organizacji. W takich warunkach transformacja staje się serią przypadkowych inicjatyw. W prezentacji wyjaśnię, jak mapa Business Capabilities tworzy solidny fundament – wspólny język i obraz tego, czym firma jest i co robi. Dopiero na tej podstawie można podejmować świadome, strategiczne decyzje o tym, gdzie i jak technologia przyniesie realną, a nie tylko pozorną, wartość.

Piotr Ignaczak

Chief Technology Officer, MakoLab

Od obietnicy synergii do wyniku w 100 dni: jak PMO materializuje wartość w transformacjach firm by stać się Value Management Office

Zespoły PMO, które dzisiaj koncentrują się na zakresie, harmonogramie i budżecie powinny ewoluować,  by zapewniać mechanizmy materializacji wartości.  Warunkiem powodzenia będą efektywny model sterowania, zorientowane na wartość metryki i dostosowane do dynamiki zespołu narzędzia wsparcia. Zmiana obietnicy w wynik jako propozycja podejścia do transformacji firm.

Tomasz Kulisa

Manager, Consulting PMO, PwC Polska

Integralność jako fundament sukcesu

Zapraszamy na inspirujące studium przypadku z branży energetycznej, w której realizujemy jeden z największych programów digitalizacji. Punktem wyjścia było odejście od jednego scentralizowanego systemu ERP na rzecz zestawu wyspecjalizowanych aplikacji wspierających kluczowe obszary – od sprzedaży, przez logistykę, aż po finanse.

To jednak nie tylko historia o technologii. To przede wszystkim opowieść o ludziach i o tym, jak udało się przełamać silosy, połączyć zespoły biznesowe i techniczne oraz stworzyć spójne podejście end-to-end skoncentrowane na kliencie.

Pokażemy, jak hasło Synergy stało się fundamentem sukcesu tego projektu i jak może stać się inspiracją także dla Waszych organizacji.

Michał Kozieł

Dyrektor ICT/ICT Strategy Advisor, Gaspol Poland

Joanna Cichocka

Project Manager, MakoLab Consulting

"Dlaczego „Plan B” jest ważny? Doświadczenia z największego projektu w historii DGS Diagnostics"

Podczas wystąpienia omówię doświadczenia z projektu o roboczej nazwie Plan B. Przedstawię proces budowy, przeprowadzki i uruchomienia nowej fabryki w zupełnie nowej lokalizacji, koncentrując się na aspekcie zarządzania ryzykiem. Przeniesienie działalności produkcyjnej w nowe miejsce to ogromne wyzwanie, zarówno logistyczne, jak i organizacyjne, a właściwe zarządzanie ryzykiem okazało się być kluczowym czynnikiem. Podczas projektu pomimo systematycznemu podejściu, identyfikacji zagrożeń na wczesnym etapie oraz wdrażaniu planów awaryjnych, ostatecznie nie uniknęliśmy wielu zaskoczeń i zwrotów akcji…

Paweł Muklewicz

Dyrektor Generalny DGS Diagnostics

"Organizacja zorientowana na bezpieczeństwo.
Czyli jak w mBanku budujemy świadomość na temat bezpieczeństwa"

Podczas spotkania spróbujemy sobie odpowiedzieć na pytanie co to jest security awareness, czy warto inwestować w budowanie świadomości pracowników i czy przynosi to jakiekolwiek efekty. Opowiem na przykładzie mBanku jak podeszliśmy do tematu, jak zaczynaliśmy, gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy. Będą twarde liczby i trochę anegdot ;-).

Szymon Wiśniewski

Menedżer IT, Departament COO Governance, mBank

"ESG w praktyce "

ESG to nieunikniony i przybierający na sile kierunek transformacji biznesu. Transpozycja dyrektywy CSRD do ustawy o rachunkowości zrównuje dane finansowe z niefinansowymi. O wadze ESG warto też pamiętać w kontekście pozyskiwania finansowania. Jak postrzegać ESG, aby nie zamknąć się w bańce uciążliwego obowiązku raportowania i dostrzegać realne korzyści. Jak wykorzystać ESG jako szansę biznesową i okazję do zbudowania pozycji lidera w swojej branży. Jakie błędy popełniają przedsiębiorcy, podchodząc do tematu ESG i jakie będą wiązały się z tym konsekwencje. O tym wszystkim dowiedzą się uczestnicy panelu ESG w praktyce.

Katarzyna Gajus-Wyrwicz

Ekspertka w zakresie ESG i zrównoważonego rozwoju

Lider Projektu w Erze AI – czy sztuczna inteligencja zabije chaos, czy Twój czas?

Twoje projekty nie zwalniają tempa, a stary chaos sięga kolejnych rekordów. Narzędzia, które miały być rozwiązaniem, coraz częściej są kolejnym problemem. I właśnie teraz – do tego zamieszania – wchodzi AI. Czy będzie to ostateczna odpowiedź na Twoje wyzwania, czy jeszcze bardziej skomplikuje Twoją rzeczywistość?

Z jednej strony coraz łatwiej coś stworzyć dzięki Gen AI, ale jednocześnie tak samo trudno jest zrobić coś z sensem. I to będzie wystąpienie o pilnowaniu sensu.

W czasie wystąpienia pokażę Ci jak nie zapominając o tym co najważniejsze w roli lidera projektów wykorzystać narzędzia wykorzystujące technologię AI, czyli jak:

  1. Zbudować zespół, który działa sprawnie i samodzielnie, zamiast tylko czekać na decyzje „z góry” i gdzie tu przestrzeń na Ejaj.
  2. Szybko wdrożyć jasne zasady zarządzania projektami, które AI może błyskawicznie wspierać przejmując wybrane procesy a gdzie już nie daje rady.
  3. Uporządkować narzędzia, zamieniając dziesiątki aplikacji w jeden dobrze działający ekosystem, w którym AI automatyzuje powtarzalne zadania i raportowanie, albo… gdzie sobie to odpuścić.
  4. Zadbać o własny rozwój i odporność psychiczną, bo nawet najlepsze AI nie rozwiąże problemów wypalonego lidera – nie tylko o trendzie terapii przy użyciu LLM.

Projekty potrzebują inteligencji. Nieważne czy będzie sztuczna czy naturalna. Pokażę Ci, gdzie ma sens jedna, a gdzie druga.

Mariusz Kapusta

ekspert, praktyk i pasjonat zarządzania projektami

Warsztat 1

Płynna zmiana steru – jak zapewnić ciągłość i efektywność projektów mimo zmian liderów?

Prowadząca: Aleksandra Kanofocka

W świecie projektów zmienność to norma – jednak zmiana Project Managera w trakcie realizacji projektu to jeden z najbardziej krytycznych i ryzykownych momentów. Jeśli nie zostanie odpowiednio zaplanowana i przeprowadzona, może prowadzić do utraty wiedzy, zaburzenia ciągłości działań, pogorszenia relacji z klientem, spadku morale zespołu oraz znaczących strat finansowych i reputacyjnych.

Ten warsztat to praktyczne spojrzenie na to, jak budować odporność projektową i kompetencje organizacyjne, które pozwalają zachować efektywność, płynność, stabilność i ciągłość działań – nawet w obliczu nagłych zmian personalnych… Bazując na 17-letnim doświadczeniu autorki w przejmowaniu i przekazywaniu projektów – w tym również tych porzuconych, kryzysowych, bez dokumentacji czy jasnego planu – uczestnicy zapoznają się z autorskim, uniwersalnym procesem „Project Takeover & Handover”, który może być z łatwością zaadaptowany do każdej organizacji.

Podczas warsztatu skoncentrujemy się przede wszystkim na praktycznych ćwiczeniach, zadaniach i analizach sytuacji krytycznych, takich jak Gap Map Challenge – diagnoza poziomu gotowości projektu na zmianę lidera; PM Switch Role Play czy Critical Situation Simulation – ćwiczenia oparte na scenariuszach realnych projektów, gdzie PM „znika” z dnia na dzień;

Szczególny nacisk położymy na, czyli czego się nauczysz na warsztatach:

  • stabilność i odporność operacyjną projektów w obliczu zmiany PM-a;
  • utrzymanie tempa realizacji oraz efektywności pracy zespołu;
  • uniknięcie chaosu i eskalacji w projektach już złożonych i obciążonych ryzykiem;
  • zabezpieczenie wiarygodności firmy i zaufania interesariuszy – wewnętrznych i zewnętrznych;
  • zadbanie o klienta
  • rozwijanie u uczestników kompetencji komunikacyjnych, odpowiedzialności koleżeńskiej i dojrzałości liderskiej w sytuacjach przekazania odpowiedzialności.

Warsztat 2

Discovery AI dla biznesu

Prowadzący: Ewa Koprowska, Robert Sendacki

„Discovery AI dla biznesu”  to praktyczna sesja dedykowana liderom zmian, którzy chcą lepiej zrozumieć potencjał nowoczesnych technologii w rozwiązywaniu kluczowych wyzwań biznesowych. Uczestnicy poznają podejście do analizy wyzwań organizacyjnych, nauczą się identyfikować obszary, w których AI i automatyzacja mogą przynieść największą wartość, oraz poznają wyzwania i uwarunkowania związane z ich wdrożeniem. Sesja łączy przekrojową wiedzę o zastosowaniach technologii z praktycznym wprowadzeniem do narzędzi wspierających rozwój biznesu. To idealny punkt wyjścia dla firm, które chcą uporządkować swoje podejście do zmian i świadomie podejść do wykorzystania AI i automatyzacji.

Warsztat 3

Campfire workshop: Mental health & Well-being

Prowadzący: Marcin Połulich

Warsztat ten dostarcza uczestnikom praktycznej wiedzy na temat poprawy zdrowia psychicznego, zarządzania stresem i optymalizacji równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Dzięki moderowanym dyskusjom, refleksji i strategiom możliwym do wdrożenia, uczestnicy nauczą się, jak lepiej organizować swój dzień w celu zwiększenia produktywności i odporności psychicznej.

Poruszymy kluczowe aspekty:

  • Rozpoznawanie objawów stresu i wypalenia zawodowego
  • Strategie zarządzania czasem i energią
  • Ustalanie granic i optymalizacja spotkań
  • Metoda „Early Beginner” dla głębokiej pracy i produktywności
  • Znaczenie przerw, ruchu i uważności w codziennej rutynie
  • Dyskusje interaktywne i planowanie indywidualnych zmian

Co otrzymasz?

  • Podzielę się moimi doświadczeniami, sukcesami i porażkami
  • Praktyczne narzędzia i techniki zarządzania stresem oraz zapobiegania wypaleniu zawodowemu
  • Strukturalne podejście do optymalizacji codziennej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym
  • Wskazówki dotyczące poprawy produktywności poprzez skuteczne zarządzanie czasem
  • Spersonalizowany plan działania dla pozytywnych zmian
  • Dostęp do materiałów warsztatowych i zasobów umożliwiających dalszy rozwój

Dla kogo?

Warsztat jest skierowany do profesjonalistów z różnych branż, którzy chcą poprawić swoje zdrowie psychiczne, zwiększyć produktywność i stworzyć trwałe strategie równowagi między pracą a życiem prywatnym.

Czym jest Campfire Workshop?

To nieformalny, interaktywny warsztat zaprojektowany tak, by sprzyjać otwartym rozmowom i wymianie wiedzy, podobnie jak dyskusje przy ognisku.

Kluczowe cechy:

🔥 Luźna atmosfera, sprzyjająca szczerej wymianie myśli

🗣 Uczestnicy aktywnie dzielą się swoimi doświadczeniami

🎯 Prowadzący moderuje, ale nie dominuje dyskusji

💡 Często stosowany w obszarach rozwoju osobistego, zdrowia psychicznego, przywództwa i innowacji

W tym przypadku Mental health & Well-being, Campfire Workshop oznacza angażującą sesję opartą na refleksji, dyskusji i wspólnym uczeniu się.

Warsztat 4

Całość warta więcej niż suma części – symulacja skalowania produktu

Prowadzący: Łukasz Czaja, Rafał Szymański

Cel warsztatu
Doświadczyć na własnej skórze, wyzwań pojawiających się, gdy wiele zespołów i dostawców musi wspólnie dostarczyć jeden, komercyjnie udany produkt.

Dlaczego warto?
● Realne wyzwania w bezpiecznym środowisku – symulacja odsłania typowe pułapki skalowania (zależności, priorytetyzacja, zarządzanie programem i budżetem), zanim zrobi to Twój projekt.

● Praktyka zamiast teorii – komponenty, ograniczenia produktu, arkusze specyfikacji i „roszczeniowy sponsor” zmuszają do szybkich decyzji i kompromisów.

● Bezpośrednie przełożenie na pracę – po każdej rundzie wyciągamy wnioski i mapujemy je na Twoją realną organizację oraz produkt.

Główne wątki
 – Praca w skali
● Synchronizacja czterech zespołów i zarządzanie zależnościami.
● Ramy do układania roadmapy i backlogów.

 – Proces empiryczny vs. zdefiniowany
● Kiedy eksperymentować, a kiedy ustalać reguły.
● „Przełączanie biegów” między discovery a delivery.
● Wybór metody pracy idealnej dla Ciebie.

 – Program projektów
● Priorytety przy ograniczonych zasobach.
● Szablon porządkowania inicjatyw złożonych i wzajemnie zależnych.
● Zarządzanie relacjami ze sponsorem.

Dla kogo?
● Kierownicy projektów i programów, liderzy zespołów pracujących nad współzależnymi projektami.
● Specjaliści w dynamicznie rosnących firmach, którzy chcą uporządkować zasady współpracy i zwiększyć produktywność w skali.

O symulacji „Mark 14”
● Inspiracja historyczna – nawiązuje do ambitnego projektu inżynieryjnego z początku XX w.
● Lekka forma, poważne wnioski – uczestnicy budują produkt z komponentów, jednocześnie walcząc z realnymi ograniczeniami: budżetem, czasem, kapryśnym sponsorem.
● 4 zespoły, 10 rund – każda to okazja do testów, refleksji i iteracji.
● Finał – dyskusja o doświadczeniach oraz prezentacja wzorców zarządzania w skali.

Warsztat 5

Project Manager 3.0: Jak zamienić presję ESG w przewagę konkurencyjną?

Prowadzące: Ewa Bednarczyk, Katarzyna Gajus-Wyrwicz

Twoi interesariusze zaczynają zadawać nowe pytania. Klienci pytają o ślad węglowy. Dział finansowy o dostęp do „zielonego” finansowania. HR o sposoby na zmniejszenie rotacji. A zarząd oczekuje, że projekty będą nie tylko realizować cele biznesowe, ale też odpowiadać na nowe, strategiczne wyzwania.

Presja związana z ESG rośnie, ale jak konkretnie przełożyć ją na działania w Twoim projekcie – zwłaszcza gdy nie jest to projekt „ekologiczny”? Jak w gąszczu standardowych procedur, napiętych harmonogramów i budżetów znaleźć przestrzeń na działania, które budują długoterminową wartość?

Ten intensywny, 2-godzinny warsztat to symulacja realnych wyzwań, przed którymi staje dziś każdy kierownik projektu. Porzucimy akademickie definicje na rzecz pracy z realistycznym, case study. Wspólnie przeanalizujemy projekt biznesowy, który na pierwszy rzut oka wydaje się standardowy. Naszym zadaniem będzie odkrycie jego ukrytego potencjału i słabych punktów w kontekście nowych wymagań rynkowych. Nauczymy się, jak używać narzędzi, takich jak Standard GPM P5, czy IPMA WISE, by podejmować lepsze decyzje projektowe.