27. Konferencja
IPMA Polska

CHALLENGES

14-15 listopada 2024
Warszawa
Zapisz się na listę zainteresowanych i zyskaj dodatkowe 10% zniżki

WIĘCEJ INFORMACJI WKRÓTCE

Podczas 26. Konferencji IPMA Polska skoncentrujemy się na PRZYSZŁOŚCI (FUTURE), aby przygotować specjalistów w zakresie zarządzania projektami na wyzwania i możliwości, które nadejdą w kolejnych latach. Zaproszeni eksperci, liderzy i naukowcy podzielą się swoją wizją i wiedzą na temat najnowszych trendów, narzędzi i strategii, które będą nieodzowne dla sukcesu przyszłych projektów. Poruszymy tematy, które mają istotne znaczenie dla dziedziny zarządzania projektami. Zgłębimy tajemnice automatyzacji, potęgę sztucznej inteligencji, siłę zwinnych metod zarządzania i wiele innych aspektów, które zmienią oblicze projektów i programów.

W trakcie dwudniowego wydarzenia poznasz ekspertów, doświadczonych praktyków i wysłuchasz inspirujących przemówień. Sesje warsztatowe i studia przypadków pozwolą Ci zdobyć praktyczne wskazówki i poznać strategie, które wdrożysz, aby przygotować się na przyszłość zarządzania projektami, programami i portfelem. Zbudujesz sieć nowych kontaktów, nawiążesz cenne relacje biznesowe i wymienisz się wiedzą z innymi profesjonalistami. Przyłącz się do nas, aby sprostać przyszłym wyzwaniom i osiągać sukcesy w zarządzaniu projektami.

Prelegenci

Zaproszeni przez IPMA Polska prelegenci to doświadczeni liderzy, przedstawiciele świata biznesu, największych firm i organizacji pozarządowych, którzy zapewnią szerokie spektrum poglądów oraz różnorodność praktycznych zastosowań prezentowanych rozwiązań.

Piotr Alchimowicz

Wykładowca akademicki, dyrektor kreatywny, doradca strategiczno-komunikacyjny

Ewa Błaszczak

Mentorka liderów i zespołów

Jakub Boczkowski

Manager w PwC Polska

piotr chmiel

Business Unit Manager - Nuclear w Rockfin

dr Maciej Chrzanowski

Menedżer projektów IT, MECH SP. Z O.O.

Dariusz Ciechan

Project & Change Professional w AlterV

Marcin Dziekański

Pełnomocnik GZM ds. bezzałogowych technologii, Kierownik Projektu Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia

Sylwia Gatnar

Dyrektor Zarządzający, Wykładowca akademicki, Trener

Marcin Gencel

Dyrektor ds.Technicznych Zilinskis Sp. z o.o.

Marek Jurewicz

Project Manager w Asseco Poland SA

Agnieszka Karolak

Dyrektor ds. szkoleń , Członek Zarządu Akademia Gier sp. z o.o.

Leontii Kokin

Asana Certified Specialist at Cloudfresh

Jacek Królik

Menedżer, doradca i inwestor w branży nowych technologii

Weronika Ławniczak

CEO i pomysłodawczyni Instytutu Zdrowia i Urody Holispace w Warszawie oraz Akademii - Zdrowa Organizacja

Włodzimierz Makowski

Członek Zarządu FlexiProject

Weronika Naklicka

Corporate & Enterprise Account Executive, Asana

Joanna Olszewska

Prezes BPO Network i pomysłodawczyni akcji „Pracodawca z sercem”

dr Ada Florentyna Pawlak

antropolożka technologii, prawniczka i historyczka sztuki, wykładowczyni akademicka, speakerka

Marcin Połulich

General Manager, DAC.DeepTech w firmie DAC.digital

Magdalena Robak

wzmacnia kompetencje liderów projektów

Szymon Ruta

Dyrektor Finansowy, Scope Fluidics S.A.

MArcin Rutecki

Data scientist (Kaggle Grandmaster), e-commerce expert

Monika Silva

Zastępca Dyrektora Generalnego, Izba Gospodarcza Energetyki i Ochrony Środowiska

MAREK SODOLSKI

General Manager Poland and Czechia, MDS Advanced Program Tech Sp. z o.o.

Dr Jerzy Stawicki

Partner Zarządzający JS PROJECT

Borys Stokalski

Przedsiębiorca, inwestor, menedżer i doradca

Milena Szostak

CEO, doradca strategii i rozwoju biznesowego

Marcin Tadeusiak

Prezes Zarządu JT S.A.

Dr hab. Grzegorz Tchorek, prof. IEn

Zastępca Dyrektora ds. Ekonomicznych

Rafał Szymański

founder Agile Maui

Tomasz Wagner

Partner w zespole podatków pośrednich EY

Dominik Wrzosek

Manager Zarządzający, FlexiProject

Katarzyna Wszoła

Dyrektorka Innowacji Grupa Veolia Polska

Aleksandra Zawadzka-Rosiak

wykładowczyni akademicka, coach, terapeutka TSR

Dawid Straszak

psycholog z managerskim doświadczeniem

Małgorzata Wnęk-Kolaska

Senior Principal / Consulting

Dominik Wrzosek

Manager Zarządzający, FlexiProject

Moderatorzy

Witold Antosiewicz

Ekspert w zakresie zarządzania społecznościami, mentor dla przedsiębiorców

Ewa Bednarczyk

Prezes Zarządu pm2pm, Członek Zarządu GPM EMEA. Wielokulturowy Project Manager, Trener

Marcin Roczniak

Współzałożyciel Klubu Inteligencji Biznesu. Twórca autorskiego programu „Strategiczne kompetencje w biznesie”

Krzysztof Witkowski

PM/PMO ekspert, Interim executive manager

Leszek Zaremba

EKSPERT

Grzegorz Turniak

Inspirujący mówca, mentor, networker, GrupaYak

Leszek Zaremba

EKSPERT

26. Konferencja IPMA Polska - miejsce spotkania:

Hotel Arche Krakowska
Aleja Krakowska 237/U1, 02-180 Warszawa

Uczestnikom wydarzenia na hasło IPMA2022 przysługuje rabat na noclegi. 

Program Konferencji:

16.11.2023 - czwartek

08:30 – 08:50 Rejestracja uczestników, kawa powitalna

Moderator - Marcin Roczniak

08:50 - 09:00 Oficjalne otwarcie 26. Konferencji IPMA Polska

Tomasz Leśniowski, Prezes Zarządu IPMA Polska i Włodzimierz Makowski, Członek Zarządu FlexiProject

09:00 - 10:30 Blok I

09:00 - 10:00 JACEK KRÓLIK, BORYS STOKALSKI

"Cyberiada 2025. Sztuka i rzemiosło budowania inteligentnych produktów i usług przyszłości"

09:30 - 10:00 BORYS STOKALSKI

10:00 - 10:30 EWA BŁASZCZAK

"Mądry rozwój - jak planować rozwój osobisty, by nasza przyszłość okazała się spełnieniem marzeń a nie rozczarowaniem"

10:30 - 10:40 EWA ZAWADZKA

Certyfikacja IPMA

10:40 - 11:00 Przerwa kawowa

11:00 - 13:00 Blok II

11:00 - 11:20 WERONIKA NAKLICKA, LEONTII KOKIN

"Collaboration Unlocked: Asana's Formula for Team Excellence"

11:20 - 11:50 TOMASZ WAGNER

"Jeśli podatki są pewne jak śmierć, czy mamy pewność jakie podatki firmy będą płacić w przyszłości i jak?"

11:50 - 12:20 JAKUB BOCZKOWSKI

"PMO as MS - chwyt marketingowy konsultingu czy remedium na pożary organizacyjne?"

12:20 - 13:00 PIOTR ALCHIMOWICZ

"Przyszłość Łudzi"

13:00 - 14:00 Lunch

14:00 - 16:30 Blok III

Stream “Nowe Technologie, AI”

moderator: Leszek Zaremba 

MARCIN POŁULICH

“Sztuczna inteligencja – hype, produkty, ekosystemy”

DR MACIEJ CHRZANOWSKI

“Jak oszczędzić dzień pracy w tygodniu dzięki budowie second brain i wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji?”

SYLWIA GATNAR

“Granice innowacyjności”

MARCIN DZIEKAŃSKI

“Budowanie świadomości jako ryzyko projektowe, na przykładzie projektu dronowego”

Szymon Ruta

“Scope Fluidics – Venture Studio developing ground-breaking innovations in a repeatable business model … focusing on M&A transaction”

Stream “Transformacja Energetyczna”

moderator: Krzysztof Witkowski

MONIKA SILVA

“Transformacja energetyczna – wstęp”

MARCIN TADEUSIAK

“Jak przygotować firmę na transformację energetyczną rynku”

Dr hab. Grzegorz Tchorek, prof. IEn

“Nisko i zeroemisyjne technologie wytwarzania energii na drodze do neutralności klimatycznej “

PIOTR CHMIEL

“Proces zmian organizacyjnych mających na celu przygotowanie spółki Rockfin do udziału w projektach jądrowych”

KATARZYNA WSZOŁA

“Innowacje w transformacji energetycznej, jak je wdrażać z sukcesem”

MARCIN RUTECKI

“Machine Learning and the Future of Renewable Energy Sourcing – Tech-Driven Path to 24/7 Green Energy”

Stream “Nowe Trendy w Zarządzaniu”

moderator: Ewa Bednarczyk

RAFAŁ SZYMAŃSKI

“Nie mierzysz, nie zarządzasz – mierniki efektywności i jakości w organizacjach tradycyjnych, lean ,agile”

ALEKSANDRA ZAWADZKA-ROSIAK

“Jak ze sobą rozmawiać kiedy dzielą nas wieki? O komunikacji międzypokoleniowej w obszarach zawodowych”

MAREK JUREWICZ

“Dziękuję za ofertę, ale nie planuję zmiany pracodawcy…”

MARCIN GENCEL

“Zarządzanie w turkusie”

WERONIKA ŁAWNICZAK

“Trendy i potrzeby organizacji przyszłości”

16:30 Zakończenie pierwszego dnia Konferencji

18:30 - 20:00 VIP room: spotkanie zamknięte

20:00 - 01:30 GALA ROZDANIA NAGRÓD POLISH PROJECT EXCELLENCE AWARD I IPMA PMO AWARD

Dress code: strój wieczorowy / black tie

17.11.2023 - piątek

08:30 - 09:00 Rejestracja uczestników, kawa powitalna

09:00 - 11:40 Blok I

09:00 - 09:30 MAREK SODOLSKI

"Kluczowe czynniki sukcesu we wdrażaniu projektów sztucznej inteligencji”

09:30 - 10:00 DR ADA FLORENTYNA PAWLAK

"Wyzwania organizacji posthumanistycznej. Generacja Alfa i sztuczna inteligencja"

10:00 - 10:20 JOANNA OLSZEWSKA

"Inwestycja w przyszłość, czyli dlaczego warto zatrudnić osobę z niepełnosprawnością"

10:20 - 11:40 Prezentacja osiągnięć Project Management Office

11:40 - 12:00 Przerwa kawowa

12:00 - 13:00 Blok II

12:00 - 13:00 Project Excellence Award & PMO Award marketplace - sesja networkingowa z udziałem Finalistów i Laureatów PPEA oraz PMO Award

13:00 Zakończenie 26. Konferencji IPMA Polska

13:05 - 14:00 lunch

14:00 – 17:00 Blok III WARSZTATY

WARSZTAT 1

BRAK MIEJSC

Prowadzący: Dr Jerzy Stawicki, Dariusz Ciechan

„TeamFlow Manager: jak efektywnie i skutecznie pracować zespołowo”

WARSZTAT 2

BRAK MIEJSC

Prowadząca: Milena Szostak

„Jak skutecznie i nieszablonowo poszukiwać rozwiązań w Projektach poprzez zmianę perspektywy i sposobu myślenia”

WARSZTAT 3

Prowadzący: Włodzimierz Makowski, Dominik Wrzosek

„Doskonałość projektowa w praktyce: Odkryj inspirujące możliwości i poznaj sprawdzone praktyki”

WARSZTAT 4

BRAK MIEJSC

Prowadzące: Agnieszka Karolak i Magdalena Robak

“Winnica” – gra szkoleniowa

WARSZTAT 4

Prowadzący: Włodzimierz Makowski, Dominik Wrzosek 

„Strategia Błękitnego Oceanu- czyli jak sprawić, aby firma opracowała silną strategię i umiejętnie ją wdrożyła”

WARSZTAT 5

Prowadzący: Dariusz Rajca

„Skarb Narodów” gra negocjacyjna z elementami zaawansowanej komunikacji

Bilety

Rejestracja trwa do 13 listopada 2023 r. 

PREMIUM

Udział w Konferencji i Gali
3200 zł netto
  • 2 dni Konferencji
  • Prelekcje
  • Warsztaty
  • Udział w uroczystej Gali rozdania nagród
  • 20% rabatu dla członków IPMA Polska

GOLD

Udział w Konferencji
2500 zł netto
  • 2 dni Konferencji
  • Prelekcje
  • Warsztaty
  • 20% rabatu dla członków IPMA Polska

GALA

Udział w Gali
800 zł netto
  • Udział w uroczystej Gali rozdania nagród
  • 20% rabatu dla członków IPMA Polska

Do cen biletów należy doliczyć 23% podatku VAT

Jesteś Kierownikiem Projektu i chcesz, aby Twój zespół wziął udział w Konferencji? A może jesteś właścicielem firmy i chcesz, by wszyscy Twoi pracownicy zdobyli wiedzę i doświadczenie potrzebne w zarządzaniu projektami? Zapraszamy do zapisów grupowych. Przygotowaliśmy dla Was atrakcyjne zniżki.

Sylwia Skonecka, Dyrektor ds. rozwoju
tel: +48 662 051 772, sylwia.skonecka@ipma.pl

Dlaczego warto?

0
Konferencja IPMA Polska
0
Prelegentów z różnych branż
+ 0
Uczestników
0
Jednostek Aktywności Projektowej

Niepowtarzalna okazja do wysłuchania doświadczonych praktyków, którzy kształtują najnowsze trendy i dzielą się swoim doświadczeniem w zarządzaniu projektami

Możliwość  poznania Laureatów  konkursów Polish Project Excellence Award oraz IPMA PMO Award podczas marketplace

Najnowsze trendy, narzędzia i techniki w dziedzinie zarządzania projektami oraz udział w warsztatach 

Networking, wymiana doświadczeń i okazja do nawiązania kontaktów biznesowych pomiędzy uczestnikami konferencji

Kim jesteśmy?

International Project Management Association Polska jest częścią międzynarodowej organizacji non-profit – International Project Management Association®, zrzeszającej, wspierającej i certyfikującej Project Managerów na całym świecie. Działamy uwzględniając lokalne uwarunkowania i potrzeby organizacji i osób zarządzających projektami.

Co robimy?

Przekazujemy najnowsze trendy w zarządzaniu projektami, autoryzujemy trenerów i firmy szkoleniowe, prowadzimy międzynarodowy system certyfikacji project managerów oraz wspieramy organizacje wdrażające zarządzanie projektowe. Certyfikaty potwierdzające kompetencje kierownika projektu zgodne z wytycznymi IPMA® posiada obecnie łącznie ponad 300 000 osób na świecie.

Dlaczego my?

Umożliwiamy networking, przedstawiamy inspirujące tematy i ciekawe studia przypadków. Nasi prelegenci to ludzie, którzy mogą poszczycić się sukcesem w budowaniu kompetentnych zespołów i dobrze prosperujących organizacji. Tworzymy okazje do spotkań z prelegentami i finalistami konkursu Polish Project Excellence Award, najlepszymi praktykami PM .

Współpraca

Platynowy Sponsor

Złoty Sponsor

Srebrny Sponsor

Brązowy Sponsor

Sponsorzy

Partner honorowy

Partner strategiczny

Partnerzy

Poprzednie edycje

Kontakt

Sylwia Skonecka
Dyrektor ds. rozwoju
+48 662 051 772,
  sylwia.skonecka@ipma.pl
Zespół Konferencji
konferencja@ipma.pl

Piotr Alchimowicz

Wykładowca akademicki, dyrektor kreatywny, doradca strategiczno-komunikacyjny

Niemal ćwierć wieku zamieszany w reklamę. Wciąż z dziecinną radością szukający nowych dróg pomimo dyrektorowania w McCann-Erickson, OgilvyOne Worldwide Poland, Gruppa66Ogilvy, Ogilvy Interactive, TIPPINGPOINT. Może właśnie dlatego zebrał pokaźną liczbę nagród w tym pierwszego polskiego Lwa z Cannes za DM.
Jest doświadczonym jurorem festiwalowym z Cannes, Złotych Orłów, KTRów.

Współtworzył wizerunki i działania wielu największych i najbardziej interesujących marek, zapisując na swoim koncie prawie cały alfabet reklamy od ABSOLUT do ZDROVIT; poprzez ALGIDĘ, BMW, BOLS (Łódka), BAT, CALGON, CERUVIT COCA-COLĘ, CAMELA, DOSIĘ, ERGO HESTIĘ, FERRERO, FORTIS, FORDA, GE Money, GM, HERBAPOL, HOCHALND, HP, IBM, IKB, ING, JAPAN TOBACCO, KRAKÓW MIASTO, L’OREAL, MERCK, MINI, NESTLE, OPTIMĘ (BGŻ), PLUSA, PKO (BP), POLPHARMĘ, RADIO ESKA, SAP, SIÓDEMKĘ, SOPLICĘ (WTK), UNIQĘ, YOPLAIT, VANISH, VOLKSWAGEN BANK DIRECT, VTS, WAWEL. Pozostawił sobie w rezerwie kilka specjalnych liter jako wyzwanie na później.

Współpracował jako wykładowca i szkoleniowiec z Miami Ad School, Akademią SMB, Szkołą Mistrzów Reklamy czy Akademią KTR. Twórca kategorii festiwalowej Active Advertising.

Ewa Błaszczak

Mentorka liderów i zespołów

Ewa Błaszczak, liderka z ponad 20-letnim doświadczeniem za pasem, przedsiębiorczymi, inspirującą mówczyni, finansistka, specjalistka komunikacji, zarządzania i budowania współpracy. Ma fioła na punkcie agile’a, Carla G. Junga i Brane Brown. Wierzy we wskaźnik #PCIT (PoCoImTo). Autorka wielu książek w tym: „Kolory, czyli prosta instrukcja obsługi człowieka”, „Agile. Zwinne zarządzanie krótko, prosto i na temat”, „Mówmy do siebie jak ludzie. Komunikacyjny detoks”, „Zarządzanie w chaosie” czy „Mądry rozwój – weź swoje życie w swoje ręce”.

Jakub Boczkowski

Manager w PwC Polska

Doświadczony lider projektów, programów i portfeli, absolwent Wydziału Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Uniwersytetu Leona Koźmińskiego, gdzie zdobył tytuł Executive MBA.

Jakub ma ponad 15 lat doświadczenia w zarządzaniu projektami i biurami projektów oraz w tworzeniu i wdrażaniu strategii, które zebrał pracując w rozmaitych przedsiębiorstwach i spółkach, od lokalnych rodzinnych firm po globalne korporacje, a także w przeróżnych branżach takich tak medyczna, budowlana, oil&gas, petrochemiczna, tytoniowa i nie tylko.

Jakub zbierał swoje bogate doświadczenie zawodowe nie tylko w Polsce, ale także poza jej granicami w krajach takich jak Wielka Brytania, Niemcy, Dania, Oman czy Stany Zjednoczone. Laureat nagrody IPMA Best PMO Award w roku 2019.

Obecnie manager PMO w PwC, gdzie zajmuje się m.in wdrażaniem PMO i standardów PM zarówno wewnątrz PwC, jak i u klientów zewnętrznych.

Piotr Chmiel

Business Unit Manager - Nuclear w Rockfin

Doświadczony menedżer jednostki biznesowej z ponad 10 letnim stażem w dziedzinie inżynierii oraz zarządzania projektami obecnie kieruje multidyscyplinarnym zespołem składającym się z ponad 35 profesjonalistów opracowujących projekty w sektorze energetyki jądrowej. Posiada udokumentowane osiągnięcia w nadzorowaniu projektów o dużym zakresie, optymalizacji kosztów oraz budowaniu i utrzymywaniu trwałych relacji z klientami.

dr Maciej Chrzanowski

Menedżer projektów IT, MECH SP. Z O.O.

Menedżer projektów IT z 12-letnim doświadczeniem (DevOps , ITIL , MoR , MoV , AgilePM , PRINCE2 , P3O , MoP , MSP , IPMA C). W ramach szkolenia.ai zwiększa produktywność ludzi i firm poprzez szkolenia i konsulting w tematyce generatywnej sztucznej inteligencji i no-code automation. Adiunkt w Politechnika Rzeszowska. Head of No-Code Automation w mobitouch.net

Dariusz Ciechan

Project & Change Professional w AlterV

Doświadczony oraz certyfikowany kierownik projektów oraz programów z międzynarodowym doświadczeniem. Specjalizuje się w prowadzeniu i zarządzaniu portfelami projektów oraz projektami wymagającymi podejścia hybrydowego.

Przekazuje wiedzę praktyczną studentom studiów podyplomowych zarządzania projektami i Executive MBA na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika oraz uczestnikom prowadzonych warsztatów.

Współpracuje z biznesem w celu rozwoju zarządzania projektami w ich organizacjach.

Oficjalny kontrybutor międzynarodowych standardów PMI oraz weryfikator polskiego tłumaczenia PMBOK®Guide.

Project & Change Professional w AlterV oraz Solution Partner firmy Kanbanize.

Marcin Dziekański

Pełnomocnik GZM ds. bezzałogowych technologii, Kierownik Projektu Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia

Od 2018 inicjuje i koordynuje działania w obszarze bezzałogowych statków powietrznych w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii przy ścisłej współpracy m.in. z Urzędem Lotnictwa Cywilnego i Polską Agencją Żeglugi Powietrznej. Absolwent studiów magisterskich na Politechnice Śląskiej oraz podyplomowych na Uniwersytecie Śląskim i Akademii WSB.
Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe, w tym w realizacji projektów w branży telekomunikacyjnej, finansowej, informatycznej a obecnie administracji publicznej. Jest certyfikowanym kierownikiem projektu z doświadczeniem również jako asesor konkursu Polish Project Excellence Award. Prywatnie związany z fotografią i zainteresowaniem psychologią społeczną.

Sylwia Gatnar

Dyrektor Zarządzający, Wykładowca akademicki, Trener

Dyrektor Zarządzający w firmie badawczo-rozwojowej z sektora zaawansowanych technologii, właściciel oraz Dyrektor Zarządzający w NZOZ Simpla,  właściciel firmy szkoleniowej SOsimply. Od 12 lat czynnie związana z procesami biznesowymi oraz zarządzaniem projektami głównie w sektorze nowoczesnych technologii. Na swoim koncie zawodowym ma liczne projekty dla klientów krajowych oraz zagranicznych, projekty wdrożeniowe w obszarze procesów biznesowych w organizacjach, a także godziny praktyki na sali szkoleniowej. Certyfikowany Project Manager (PRINCE2P), AgilePM oraz Risk Manager (MoR), doktorantka na  Katedrze Zarządzania i Jakości Akademii  WSB w Dąbrowie Górniczej, wykładowca akademicki, trener. Przez 5 lat aktywnie działająca w organizacji PMI, Dyrektor oddziału w latach 2017 – 2019, obecnie Senior Advisor PMI. Autorka licznych artykułów z zakresu zarządzania projektami oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Prywatnie zagorzała minimalistka i wielbicielka kryminałów.

Marcin Gencel

Dyrektor ds. Technicznych, Zilinskis Sp. z o.o.

Jest absolwentem Politechniki Bydgoskiej oraz studiów podyplomowych Executive MBA. Z branżą energetyczną związany jest od ponad 16 lat, zarówno po stronie praktycznej, jak i biznesowej. Współzałożyciel firmy Zilinskis Sp. z o.o. Kieruje się misją zmiany kultury organizacyjnej firmy i podniesienia jej poziomu dążąc do organizacji turkusowej.  Jest  osobą o szerokim zakresie zdolności i kompetencji – w zespole nazywany IronMan energetyki. 

Marek Jurewicz

Project Manager w Asseco Poland SA

Z wykształcenia informatyk, z zawodu project manager, ukończył także z wyróżnieniem studia MBA. Jego doświadczenie obejmuje szerokie spektrum zarządzania projektami informatycznymi: począwszy od analizy strategicznej, pozyskiwania kontraktów i konstruowaniu umów, poprzez zarządzanie rozproszonymi zespołami i nadzór realizacji projektów w reżimach SLA, po utrzymywanie doskonałych relacji z klientami. Sprawny organizator i koordynator, który przedkłada efektywną komunikację nad sztywne procedury.

Prywatnie pasjonat narciarstwa oraz zapalony żeglarz szuwarowo-oceaniczny, publikujący relacje ze swoich rejsów w żeglarskich periodykach.

Agnieszka Karolak

Dyrektor ds. szkoleń , Członek Zarządu Akademia Gier sp. z o.o.

Od 2009 projektuje i prowadzi działania angażujące uczestników

  • projekty strategiczne HR, również z użyciem gier
  • dostarczanie narzędzi dla trenerów i asesorów (programy warsztatów, gry oraz narzędzia pomiaru kompetencji gotowe do zastosowania z ich użyciem)
  • procesy szkoleniowe i warsztaty (stacjonarnie i online), szkolenia Train the Trainers.
  • gry symulacyjne tradycyjne i online, zastępujące tradycyjne nauczanie studentów, rozwijające umiejętności strategicznego planowania działań i ich koordynowania: także na szczeblu wojewódzkim, powiatowym w ramach zarządzana kryzysowego i zarządzania bezpieczeństwem, wraz z oceną nabywanych w trakcie symulacji kompetencji.

Stale aktualizuje i podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w specjalistycznych kursach online prowadzonych przez uniwersytety na całym świecie. Wiedzę zdobywała w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej na Wydziale Społecznej Psychologii Klinicznej oraz Wydziale Socjologii. Trener Biznesu – Akademia LAB.

Leontii Kokin

Asana Certified Specialist at Cloudfresh

Leontii is an Asana knowledge Carrier at Cloudfresh. He has extensive expertise in building processes, goals, and objectives in Asana for businesses from different industries, and sizes. Leontii has valuable expertise in providing various Asana professional services, from implementation to the development of integrations with the other services. He has helped many companies organize their workflows with Asana and switch entirely to a project approach to fulfilling business tasks.

Jacek Królik

Menedżer, doradca i inwestor w branży nowych technologii

Ekspert w dziedzinie zarządzania firmami technologicznymi oraz cyfrowych transformacji przedsiębiorstw. Współtwórca konferencji Digital Champions.
Z zamiłowania matematyk, z wykształcenia programista, absolwent informatyki UJ i UW.
Współzałożyciel informatycznej grupy Infovide-Matrix, wieloletni członek zarządu, COO i szef sprzedaży. Współtworzył organizację, system zarządzania i zespół menedżerski. Odpowiadał za Value Based Management, fuzję Infovide i Matrix oraz IPO połączonych firm na Giełdzie Warszawskiej.
Ostatni zakończony projekt Jacka Królika to VersaBox – ambitna polska firma robotyczna obecna w Polsce i w Europie. VersaBox jest autorem i producentem autonomicznego systemu transportowego, na który składają się Autonomiczne Roboty Mobilne oraz oprogramowanie do zarządzania i symulacji procesów intralogistycznych w fabrykach i magazynach.
Jacek Królik dołączył do VersaBox jako business angel w styczniu 2017, następnie w marcu 2018 został powołany do zarządu, a od stycznia 2020 do lutego 2023 był jej prezesem. W czasie swojej 5-letniej pracy w zarządzie odpowiadał za rozwój spółki, w tym fundraising, skalowanie procesów i budowanie teamu managerskiego.

Weronika Laura Ławniczak

CEO i pomysłodawczyni Instytutu Zdrowia i Urody Holispace w Warszawie oraz Akademii - Zdrowa Organizacja.

Od 30 lat związana jest z biznesem – infrastruktura i budownictwo, Porty Lotnicze, obecnie własna firma. Mentor i terapeuta osób w zmianie. Wspiera liderów w kształtowaniu zdrowego wzorca przywódcy opartego na inteligencji emocjonalnej, poczuciu sensu i istoty uważności.
W 2019 roku powołała pierwszy w Polsce holistyczny Instytut zdrowia. Ukończyła studia na Akademii Leona Koźmińskiego – „Dobrostan i zdrowie w organizacji”. Opracowała własną metodykę mentoringową pn.”Self Immersion Method” oraz przewodnik „5 kroków do witalności”. Łączy dobrostan i biznes, włączając koncepcję i strategie wellbeingowe w organizacjach.
Wyróżniona nagrodami gospodarczymi za innowacyjne podejście do biznesu i „holizm w biznesie – 2022”. Zaangażowana w misje społeczne na rzecz zdrowia psychicznego i zdrowego stylu życia.

www.zdrowaorganizacja.com
www.holispace.com

Włodzimierz Makowski

Członek Zarządu FlexiProject

Absolwent Politechniki Warszawskiej, zdobył tytuł MBA w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz kwalifikacje Chartered Institute of Management Accountants (CIMA). Jest certyfikowanym menedżerem projektów (PMI). Przez ponad 20 lat jako doradca współpracował z wieloma polskimi oraz międzynarodowymi organizacjami z różnych branż, realizując wspólnie z nimi dziesiątki kompleksowych projektów w obszarze strategii, restrukturyzacji, optymalizacji procesów, wdrażania kontrolingu czy też doskonalenia działania firm. Był Dyrektorem Strategii jednej z największych polskich firm farmaceutycznych.

Obecnie jest członkiem zarządu firmy FlexiProject, gdzie z pasją inwestuje swoje doświadczenie w budowę systemu do zarządzania projektami – FlexiProject. Odpowiada za strategiczne kształtowanie kierunków rozwoju oprogramowanie.. Przez lata zdobywając doświadczenie w zarządzaniu dużymi projektami doskonale wie, jak w pragmatyczny sposób odpowiedzieć na potrzeby i problemy przedsiębiorstw.

Weronika Naklicka

Corporate & Enterprise Account Executive, Asana

Weronika is a seasoned professional in the realm of project management, renowned for their expertise in sales and collaboration tools. With a career spanning across Salesforce and Docusign, Weronika has consistently demonstrated an unwavering commitment to streamlining processes and driving business growth.

Joanna Olszewska

Prezes BPO Network i pomysłodawczyni akcji „Pracodawca z sercem”

Prezes BPO Network – agencji pośrednictwa pracy, specjalizującej się w poszukiwaniu pracowników z niepełnosprawnościami o różnych kwalifikacjach. Pomaga przedsiębiorcom realizować ustawowy obowiązek zatrudniania osób z niepełnosprawnością. Pomysłodawczyni akcji społecznej „Pracodawca z sercem”.

Od ponad 30 lat pracuje w środowisku osób z niepełnosprawnościami. Obecnie jako HR Business Partner i właścicielka biura pośrednictwa pracy między pracownikami z niepełnosprawnością a pracodawcami. Pomaga znaleźć pracę osobom z niepełnosprawnościami oraz wskazuje im kierunek rozwoju.

Uświadamia pracodawców, że zatrudnienie osoby z niepełnosprawnością wzmacnia wizerunek firmy i przynosi wymierne korzyści. Od wielu lat aktywnie włącza się we wszelkie projekty mające na celu uwrażliwianie społeczeństwa na problemy osób z niepełnosprawnościami na otwartym rynku pracy. Pokazuje, że warto walczyć o lepsze jutro, stawać się samodzielnym i niezależnym.

dr Ada Florentyna Pawlak

antropolożka technologii, prawniczka i historyczka sztuki, wykładowczyni akademicka, speakerka

Antropolożka technologii, prawniczka i historyczka sztuki, wykładowczyni akademicka (Psychologia i Informatyka, SWPS; Trendwatching&Future Studies AGH; Business Process Automation WZ UŁ; Business AI w Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie) i speakerka w obszarze nowych technologii. Specjalizuje się w obszarze społecznych implikacji sztucznej inteligencji i transhumanizmu. Prowadzi zajęcia dotyczące antropologii technologii i kultury cyfrowej, technointymności i współpracy człowieka z maszyną. Bada, jak rozwój technologicznych narzędzi wpływa na wyobrażenia społeczne. Założycielka Polskiego Stowarzyszenia Transhumanistycznego i organizatorka corocznych konferencji naukowych: „Transhumanizm. Idee, Strategie, Wątpliwości”. Stała felietonistka magazynu „Domena” Polskiego Towarzystwa Informatycznego, kuratorka międzynarodowych wystaw w obszarze art@science. Według „Forbes Women” jedna z 22 najbardziej wpływowych Polek w obszarze nauki i biznesu w 2022 roku, wyróżniona w rankingu Top100Woman in AI in Poland, Laureatka projektu Jutronauci Gazety Wyborczej&Kulczyk Investment. Tworzy i realizuje projekty edukacyjno-rozwojowe i integracyjne dla szkół, firm i grup międzypokoleniowych.

Marcin Połulich

General Manager, DAC.DeepTech w firmie DAC.digital

Manager z ponad 17-letnim doświadczeniem zawodowym w różnych obszarach branży IT.
Pasjonat sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, wizji komputerowej i robotyki. Obecnie jako General Manager zarządza całością operacji linii biznesowej DeepTech w ramach DAC.digital.
W ramach działalności dostarczają przełomowe rozwiązania innowacyjne z użyciem tzw. głębokich technologii wspieranych przez podejście badawczo-rozwojowe.

Magdalena Robak

Facylitator procesów rozwojowych indywidualnych, w firmach, zespołach oraz projektach. Psycholog Organizacji i Pracy.

Od 1997 roku jej pasją jest wspieranie w podnoszeniu standardów pracy i współpracy opartych o świadome przywództwo, wspólne cele i wartości oraz empowerment. Realizuje projekty rozwojowe w trzech głównych obszarach: (1) kompetencje menedżerskie i przywódcze (w tym liderów projektów), (2) jakość (współ)pracy, (3) kompetencje bazowe (świadomość własnej roli, uważna i skuteczna komunikacja, postawa asertywna, zapobieganie i rozwiązywanie konfliktów, efektywność osobista, zarządzanie emocjami własnymi i innych). Jest także wykładowcą zajęć praktycznych związanych z rozwojem kompetencji menedżerskich na uczelniach wyższych (np. Uniwersytet SWPS, SGH, Uniwersytet Medyczny w Lublinie, WAT – także na studiach podyplomowych i MBA).

Od 1999 roku rozwija kompetencje organizacji, by budowały środowisko sprzyjające efektywności. Buduje profile kompetencyjne i integruje je z procesami personalnymi (rekrutacja i selekcja, sesje assessment/development center oraz systemy ocen). Certyfikowany diagnosta odporności psychicznej (MTQ Plus), stylu i skuteczności przywództwa (ILM72) oraz ról zespołowych (Test Belbina).

Od 2013 jest Członkiem IPMA, a od 2015 w ramach IPMA PPEA realizuje audyty doskonałości zarządzania projektami wg Modelu IPMA Project Excellence®. Wspiera działania IPMA w roli najpierw Członka, a obecnie Wiceprzewodniczącej Mazowieckiej Grupy regionalnej IPMA.

Szymon Ruta

Dyrektor Finansowy, Scope Fluidics S.A.

A manager with many years of experience in managing capital groups, carrying out M&A transactions, and cooperating with the capital market, including raising capital from international institutions. Currently Vicepresident – CFO at Scope Fluidics, where he is responsible for the financial division, M&A transactions and investor relations.

Marcin Rutecki

Data scientist (Kaggle Grandmaster), e-commerce expert

Łączy kompetencje z obszarów: data science i machine learning (Kaggle Grandmaster), marketingu (z naciskiem na wykorzystanie kanałów cyfrowych), zarządzania strategicznego i operacyjnego. Przez wiele lat zajmował się analizą danych i programowaniem algorytmów tradingowych dla rynków akcji, funduszy inwestycyjnych oraz kontraktów terminowych.

Ukończył z wyróżnieniem MBA dla Finansistów na Akademii Leona Koźmińskiego, posiada tytuł Grandmastera na Kaggle oraz zajmuje pozycję w top 100 w światowym rankingu. Kaggle to internetowa platforma zrzeszająca społeczność osób zajmujących się sztuczną inteligencją. Ma ponad 10 milionów użytkowników. Grandmaster to najwyższy przyznawany tytuł w ramach tej społeczności.

Monika Silva

Zastępca Dyrektora Generalnego, Izba Gospodarcza Energetyki i Ochrony Środowiska

Monika Silva to menadżer z ponad 20-letnim stażem w branży energetycznej o szerokiej sieci kontaktów i bogatym doświadczeniu w relacjach z podmiotami sektora energetycznego oraz w organizacji wielu wydarzeń na tematy energetyczne.

Kompetencje zdobywała na wielu płaszczyznach projektowych w kraju i zagranicą.

Karierę rozwijała poprzez wszystkie szczeble stanowisk od asystentki Dyrektora po Zastępcę Dyrektora Generalnego.

Wiedzę o polskiej energetyce zdobywała od najlepszych specjalistów i menadżerów, jak również dzięki studiom podyplomowym na Politechnice Warszawskiej oraz uczestnictwu w wielu konferencjach, seminariach i warsztatach.

Posiada umiejętność dostosowania się do różnych potrzeb i środowisk zdobytych dzięki doświadczeniu w pracy przy projektach europejskich.

Marek Sodolski

General Manager Poland and Czechia, MDS Advanced Program Tech Sp. z o.o.

Marek Sodolski zarządza w Polsce i Czechach jedną z wiodących firm specjalizujących się w rozwiązaniach do zarządzania danymi oraz analityką. Ma bogate doświadczenie zdobyte zarówno w międzynarodowych korporacjach jak i start-upach w zakresie strategii sprzedaży i marketingu oraz zarządzania portfolio projektów. 

Wieloletni członek jury światowego konkursu „Project Excellence Award” oraz komisji sędziowskiej konkursu „Polish National Sales Award”.

Absolwent architektury i studiów MBA. Posiada certyfikat IPMA Projects Director A.

Wraz z zespołem zdobył „Gazelę biznesu” Pulsu Biznesu za 120% wzrostu sprzedaży w ciągu trzech lat. 

Dr Jerzy Stawicki

Partner Zarządzający JS PROJECT

Konsultant i trener z ponad 25-letnim doświadczeniem w obszarze zarządzania projektami i portfelem projektów, podejścia Kanban i Flow Management, zwinnego przywództwa, zarządzania celami (metoda OKR) oraz budowania zwinnych organizacji projektowych.

Pomaga menedżerom, project managerom, zespołom i firmom pracować i zarządzać efektywniej, mądrzej oraz mieć z pracy więcej satysfakcji.

Fan i promotor pragmatycznego łączenia metod klasycznych, zwinnych (Agile, Flow, Kanban) oraz Lean, TOC i łańcucha krytycznego w zarządzaniu projektami. A także metod i technik przywództwa prowadzących do samoorganizacji zespołów.

Autor kursów on-line dotyczących różnych metod i praktyk zwinnego zarządzania projektami.

Partner Zarządzający JS PROJECT oraz Solution Partner firmy Kanbanize. (775)

Borys Stokalski

Przedsiębiorca, inwestor, menedżer i doradca

Od ponad ćwierć wieku związany z przemysłem IT i biznesowymi zastosowaniami innowacji technologicznych. Absolwent informatyki na wydziale MIM Uniwersytetu Warszawskiego, współtwórca pierwszego programu zajęć w zakresie Human Computer Interaction na tym wydziale. Entuzjasta transformacyjnego potencjału cyfrowych technologii.
W latach 1992-2015 współtwórca i wieloletni prezes zarządu grupy Infovide-Matrix, wówczas jednej z największych firm doradczych IT na polskim rynku. Od 2016 partner firmy RETHINK, specjalizującej się we wsparciu cyfrowych transformacji przedsiębiorstw i instytucji publicznych oraz inwestor w obszarach sztucznej inteligencji i robotyki. Ekspert międzynarodowego think tanku Cutter Consortium.
Społecznie zaangażowany w szereg inicjatyw związanych z rozwojem technologii: współtwórca opracowań Grupy Roboczej d/s Internetu Rzeczy przy KPRM, expert organizacji Global Partnership for AI w obszarze Future of Work, współtwórca wykorzystywanych w GPAI ram wspierających projektowanie rozwiązań opartych o możliwości AI, członek Rady Ekspertów Magazynu Think Tank oraz autor licznych publikacji poświęconych aktualnym wyzwaniom strategicznym i zarządczym związanym z rozwojem cyfrowego biznesu.
Pasjonuje się w wymianą doświadczeń w gronie liderów cyfrowego biznesu. Uczestnik i organizator debat, konferencji i sieci eksperckich. Twórca i animator konferencji Digital Champions (www.digitalchampions.online). Społecznie angażuje się w działania na rzecz rozwoju polskiego rynku ICT jako członek Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, a w kadencji 2017-2019 prezes zarządu Izby.
Miłośnik muzyki, Suwalszczyzny, Czech, narciarstwa, nurkowania, spokojnych podróży po wodnych szlakach a zwłaszcza wszelkich form leniwego spędzania czasu w gronie najbliższych. Szczęśliwie żonaty od ponad 35 lat, ojciec trójki dzieci.

Milena Szostak

CEO, doradca strategii i rozwoju biznesowego, IPMA-D

Jej specjalizacją jest zarządzanie zmianą. Jedna z dwóch trenerek w Polsce, która może poszczycić się akredytacją Edwarda De Bono. Doświadczona Menedżerka obszarów people & organizational culture. Od wielu lat praktykuje metody pracy w oparciu o NVC jako kierunek projektowania sprzyjającej kultury organizacji. Pasjonatka rozwoju potencjału ludzkiego. Trenerka kompetencji miękkich, facylitatorka. Ceniona za skuteczne otwieranie myślenia i perspektywy oraz empatyczne podejście. Słynie ze znajdowania rozwiązań w sytuacjach bez wyjścia. Większość swojego doświadczenia budowała w branży górniczej oraz energetycznej. Pracuje w oparciu o wyznaczanie wartości i ideologie, że słowa mają wielką moc.

Marcin Tadeusiak

Prezes Zarządu JT S.A.

Z  branżą gazowniczą związany jest od 28 lat kontynuując tradycję rodzinną; od 2006 roku sprawuje funkcję Prezesa Zarządu JT S.A. – Spółki, która od ponad 45 lat funkcjonuje na rynku gazowym. Inicjator kluczowych zmian i strategii rozwoju przedsiębiorstwa.

Spółka realizuje strategiczne inwestycje dla bezpieczeństwa energetycznego kraju, m.in korytarz Północ-Południe, korytarz Centrum-Wschód: interkonektor Rzeczypospolitej Polskiej i Republiki Litewskiej, a także Baltic Pipe Tłocznia Gazu Odolanów oraz gazociąg Ciecierzyce-Lwówek.

Od lipca 2016 r. członek Zarządu Izby Gospodarczej Gazownictwa, a od grudnia 2018 r. również Przewodniczący Zespołu ds. ustanowienia Kodeksu Dobrych Praktyk w relacjach Inwestor – Wykonawca. Członek Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców, Wiceprzewodniczący Komitetu Energii w Polskim Związku Pracodawców Budownictwa, członek Komitetu Sterującego Kodeksu Dobrych Praktyk dla energetyki.

Od 2021 roku uczestniczy w Radzie Fundacji Europejskiego Centrum Certyfikacji BIM.

Dr hab. Grzegorz Tchorek, prof. IEn

Zastępca Dyrektora ds. Ekonomicznych

Dr hab. w dyscyplinie ekonomia i finanse, absolwent i od 2007 r. pracownik Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, a w latach 2007-2017 pracownik NBP. Aktywność badawcza i naukowa w temacie konkurencyjności i umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, łańcuchów wartości różnych sektorów gospodarki, źródeł innowacyjności firm oraz transformacji energetycznej i klimatycznej.

Udział i kierowanie projektami badawczymi NCN, NCBR, studiami wykonalności i ekspertyzami w zakresie energetyki i elektromobilności. Aktywny udział w międzynarodowych i krajowych gremiach badawczych i doradczych. Członek i wiceprzewodniczący Państwowej Rady Ochrony Środowiska przy Ministrze Klimatu i Środowiska. Przewodniczący zespołu ekspertów ds. wodoru w Izbie Gospodarczej Gazownictwa, Członek Rady Naukowej Beijing Research Centre w Pekinie, Inicjator i kierownik powołania na Wydziale Zarządzania UW Centrum Badań nad Transformacją Energetyczną, Mobilnością  i Zmianami Klimatu. Członek Rad Nadzorczych spółek giełdowych i niepublicznych.  

Rafał Szymański

founder Agile Maui

Nieprzerwanie zarządza projektami od 2004r. Przez blisko 13 lat realizował projekty budowlane i inwestycyjne metodami tradycyjnymi, głównie w standardzie IPMA, na stanowiskach Project Manager i Project Director, w kraju i za granicą. Od 7 lat związany z branżą lotniczą. Od 2017r czynnie działa w metodach zwinnych, głównie SCRUM i Kanban. Kształci i rozwija Scrum Masterów, Product Ownerów i zespoły Developerskie. Wieloletni Assesor w konkursie na najlepiej zrealizowany projekt roku wg standardów IPMA Excellence Polska. Wykładowca akademicki Politechniki Gdańskiej i Akademii Leona Koźmińskiego. Od dwóch lat pasjonat strategii LEAN. Absolwent programu Lean Black Belt®

Tomasz Wagner

Partner w zespole podatków pośrednich EY

Od 16 lat zajmuje się doradztwem podatkowym w zakresie transakcji międzynarodowych, w tym przede wszystkim handlu towarowego. Jego główna kompetencja to podatek VAT, w związku z czym od kilku lat uczestniczy w transformacji cyfrowej w kontaktach między podatnikami a urzędami skarbowymi. Asystował we wdrożeniach jednolitych plików kontrolnych, rozwiązań dedykowanych dla takich rozwiązań jak split payment, a obecnie nadzoruje wsparcie dla spółek wdrażających obowiązkowe elektroniczne fakturowanie. Równolegle doradza w zakresie nowych na rynku opłat natury społecznej i środowiskowej, takich jak podatek cukrowy czy podatek od plastiku. Swoją specjalizację poszerza również o zagadnienia z zakresu Europejskiego Zielonego Ładu, w tym przede wszystkim raportowanie CBAM, zwanego często w praktyce podatkiem węglowym lub zielonym cłem. Monitoruje europejskie rozwiązania z obszaru gospodarki obiegu zamkniętego (circular economy) dostarczając rozwiązań podatkowych dla wdrożenia dyrektywy Single Use Plastic czy tworzonego w Polsce systemu kaucyjnego. W swej działalności najbardziej lubi udowadniać, że wraz z rozwojem cywilizacyjnym i technologicznym świat podatkowy często okazuję się co najmniej intersujący, a niekiedy wręcz ekscytujący.

Dominik Wrzosek

Manager Zarządzający, FlexiProject

Zdobył tytuł Magistra Inżyniera, kończąc studia na Politechnice Warszawskiej. Od kilku lat pełni funkcję Managera Zarządzającego FlexiProject. Z jednej strony zarządza całym zespołem i operacyjną działalnością firmy codziennie dbając o wzrost jej efektywności. Z drugiej strony regularnie prowadzi dziesiątki prezentacji, warsztatów oraz szkoleń z różnym organizacjami wnikliwie poznając ich problemy i potrzeby w zarządzaniu projektami. Tak skumulowana wiedza pochodząca z różnych organizacji, wynikająca z rozmów z dziesiątkami kierowników projektów i pracowników PMO sprawiły, że jest ekspertem w zarządzaniu projektami i promowaniu najlepszych praktyk. Systematycznie obserwuje światowe trendy w zarządzaniu projektami. To wszystko sprawia, że program FlexiProject pod kierunkiem Dominika systematycznie wzbogaca się o nowe funkcjonalności wynikające z pragmatycznych potrzeb klientów oraz będących odpowiedzią na zmieniające się  światowe trendy.

Katarzyna Wszoła

Dyrektorka Innowacji Grupa Veolia Polska

Dyrektorka innowacji z ponad 12 letnim doświadczeniem w zakresie zarządzania innowacjami i pracami badawczo-rozwojowymi. Współpracowała z korporacjami, małymi i średnimi przedsiębiorstwami, organizacjami pozarządowymi, startupami i uczelniami technologicznymi.

Obecnie Dyrektorka innowacji w Grupie Veolia Energia Polska (+4500 pracowników). Odpowiedzialna za wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, realizację pilotażowych wdrożeń, projektowanie procesów zarządzania innowacjami oraz budowanie kultury innowacyjności, zespół +20.
Stała na czele R&D Club budującego ekosystem innowacji z ponad 60 wiodącymi korporacjami i MŚP w Polsce; klub ten skupiał ponad 160 dyrektorów i menedżerów pracujących w obszarze badań i rozwoju oraz innowacji. W ramach inicjatyw R&D Club zajmowała się wdrażaniem kultury dzielenia się wiedzą. Wiceprezes Stowarzyszenia SIMS, utworzonego przez wielofunkcyjne zespoły naukowców z 60 uczelni i instytutów badawczych w Polsce, zajmujące się zarządzaniem infrastrukturą naukowo-badawczą. Członkini Global Shapers Community powołanej do życia przez Światowe Forum Ekonomiczne
Szkolona z zakresu Zarządzania Infrastrukturą Badawczo-Rozwojową i Komercjalizacji w Instytucie Fraunhofera, Max Planck Gesellschaft, Politechnice Drezdeńskiej i IBM w Nowym Jorku; absolwentka Programu Komercjalizacji i Przedsiębiorczości na Uniwersytecie w Lund w Szwecji.
Biegaczka maratońska, miłośniczka sportu (obecnie przygotowuje się do triathlonu), zwolenniczka podróży camperem oraz bikepackingu, a także uczenia się przez całe życie.

Aleksandra Zawadzka-Rosiak

wykładowczyni akademicka, coach, terapeutka TSR

Posiada wieloletnie doświadczenie w budowaniu marek w obszarze produkcji przemysłowej, zarządzaniu komunikacją w tym kryzysową. Inżynierka a niebawem psycholog, zajmuje się badaniem zjawiska ageizmu.
W swojej karierze zawodowej współpracowała z prasą i radiem, jest twórczynią kampanii promocyjnych i informacyjnych. Wieloletnie doświadczenie wykorzystywała w marketingu B2B jako dyrektor marketingu i PR w Grupie PONAR.
Ukończyła Politechnikę Śląska w Gliwicach, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, obecnie kończy studia z psychologii na Uniwersytecie SWPS.

Dawid Straszak

Psycholog z managerskim doświadczeniem

Dawid Straszak – psycholog prowadzący własny gabinet ze specjalizacją wypalenie zawodowe. Przez 7 lat pracował w międzynarodowych korporacjach (AXA XL, UPS), głównie w roli Team Leadera. Trener w firmie Zero BS Management w tematyce komunikacji i współpracy. Twórca podcastu Charyzmatyczny.

Pełnienie roli psychologa oraz doświadczenie w zarządzaniu daje mu unikalną możliwość stworzenia pomostu pomiędzy zarządzającymi i osobami borykającymi się z chorobami psychicznymi.

Małgorzata Wnęk-Kolaska

Senior Principal / Consulting

Doświadczony manager i dyrektor projektów doradczych w obszarze HR. Kierowała projektami  związanymi z przeprowadzaniem transformacji, wdrażaniem zmian technologicznych i kulturowych, rozwojem przywództwa na wszystkich poziomach struktury organizacji.

Zdobywała doświadczenia w największych firmach konsultingowych, m.in. w E&Y, Capgemini, PwC, Deloitte. W Korn Ferry Advisory odpowiada za projekty w obszarze Assessment & Succession and Leadership & Professional Development, wspierając organizacje i pracowników w budowaniu efektywności i rozwoju przywództwa.

Autorka wielu publikacji z zakresu HR, wykładowca studiów podyplomowych i programów edukacyjnych, m.in. na Politechnice Warszawskiej, SGH, Harvard Busines Rewiev. Prelegent konferencji IPMA.

W roku 2019 zdobyła certyfikację IPMA Project Management Director level A jako pierwsza kobieta w Polsce.

Witold Antosiewicz

Ekspert w zakresie tworzenia relacji biznesowych, szkoleniowiec, mentor dla przedsiębiorców

Jest ekspertem w zakresie zarządzania społecznościami, tworzenia relacji biznesowych i mentorem dla przedsiębiorców oraz współtwórcą Klubu Inteligencji Biznesu – społeczności aktywnych przedsiębiorców.  Specjalizuje się w szkoleniach z efektywnych działań prowadzących do sprzedaży przez relacje w świecie realnym oraz online, tworzenia strategii komunikacji i sprzedaży oraz organizowania aktywnych społeczności na LinkedIn. Pokazuje i uczy, jak skutecznie wdrożyć networking w swoje działania sprzedażowe.

Dwukrotnie zdobył tytuł Najlepszego Networkera w Polsce nadawanej przez największą organizację networkingową na świecie. Uczy i wspiera aktywnych przedsiębiorców w strategicznym budowaniu trwałych sieci wartościowych kontaktów, z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi networkingu i digital networkingu.

Jest współautorem książki “Praktyczny poradnik networkingu” oraz kursu wideo “ABC networkingu” i autorem wielu artykułów w prasie biznesowej.

Ewa Bednarczyk

Prezes Zarządu pm2pm sp. z o.o., Członek Zarządu GPM EMEA sp. z o.o., Wielokulturowy Project Manager, Trener

  • Ekspert w obszarze zrównoważonego zarządzania projektami, inicjator wdrożenia podejścia Green Project Management w regionie EMEA
  • Współpracuje z ponad 70 narodowościami szerząc ideę odpowiedzialnego biznesu i projektów
  • Wieloletnie doświadczenie w organizacji międzynarodowych wydarzeń, budowania partnerstw, wdrażania nowych produktów
  • 13 lat doświadczenia jako trener i konsultant z zakresu zarządzania projektami.

Szerzy filozofię doskonałości w zarządzaniu projektami, a w szczególności projektami uwzgledniającymi zrównoważony rozwój na polskim jak i światowym forum.

Jest ekspertem w zakresie doskonalenia kompetencji kierowników projektów, wierząc w siłę współpracy, networkingu i budowania partnerstw w celu dostarczania długoterminowych korzyści dla interesariuszy. Skutecznie tworzy nowe zespoły i produkty, łączy partnerów: przedsiębiorstwa, uczelnie, firmy szkoleniowe i organizacje pozarządowe oraz wspiera ich w rozwoju zawodowym.

Współpracuje z wiodącymi organizacjami w zakresie zarządzania projektami i zrównoważonego zarządzania projektami.

Twórca i współtwórca takich marek jak Kampus Zarządzania Projektami, Kampus Rozwoju i Coaching4Development.

Licencjonowany Trener Zarządzania Projektami IPMA, Project Manager IPMA lev. C, PRINCE2 Foundation, Certified Green Project Manager level b. Asesor nagrody Polish Project Excellence Award, wykładowca Akademicki na Politechnice Wrocławskiej i AWSB.

Marcin Roczniak

Współzałożyciel Klubu Inteligencji Biznesu. Twórca autorskiego programu „Strategiczne kompetencje w biznesie”

Specjalizuje się w zakresie komunikacji i negocjacji w biznesie.

Jest analitykiem transakcyjnym z bogatym dorobkiem szkoleniowym w tej dziedzinie. Posiada wysoko rozwinięte umiejętności budowania relacji biznesowych oraz współpracy wewnątrz organizacji z zachowaniem najwyższych standardów biznesowych. Nadzoruje proces kreowania marki osobistej dla członków Klubu Inteligencji Biznesu.

Doświadczony manager i trener kompetencji miękkich.

Jako multitrener prowadzi zajęcia z wystąpień publicznych oraz komunikacji w biznesie.

Zakres główny: Autoprezentacja, Komunikacja, Negocjacje

Obszary wspierające: gry psychologiczne, gry władzy, rekomendacje, networking, delegowanie, wywieranie wpływu i manipulacje, informacja zwrotna, psychologia sprzedaży, typologie klientów, profile osobowości, czytanie mowy ciała.

Celem treningów jest wypracowanie profesjonalnych komunikatów i postaw biznesowych na potrzeby skutecznego przekazywania informacji, sprzedaży i relacji międzyludzkich. Ważnym czynnikiem jest rozwój samoświadomości komunikacji, sztuki autoprezentacji oraz szerokie rozumienie interakcji oraz transakcji w zakresie komunikacji.

Sztuka mówienia i kreowanie wiarygodnego przekazu, wymaga elastyczności i zręczności na wielu poziomach. Zaczynając od profesjonalnej autoprezentacji, aż po trudne negocjacje, sukces na każdej z tych płaszcz uzależniony jest wysokich kompetencji interpersonalnych, mentalnych i merytorycznych.

Treningi kompetencji komunikacyjnych zbierają w całość komunikacji w jeden spójny, szeroki perspektywicznie zestaw praktycznych ćwiczeń, prezentacji i wiedzy merytorycznej. 

Krzysztof Witkowski

PM/PMO ekspert, Interim executive manager

Kierownik projektów opracowania i wdrożenia zarządzania portfelami projektów i programów m.in. dla: Lubelski Węgiel Bogdanka SA, Jastrzębska Spółka Węglowa S.A., Urząd Miejski w Jaworznie, Zakłady Mechaniczne w Tarnowie, Przedsiębiorstwo Budowy Szybów SA, Teamtechnik sp. z o.o. w Skawinie, Transsystem SA Wola Dalsza. Projekt wdrożenia systemu zarządzania projektami w GK JSW został zwycięzcą konkursu IPMA Polish Project Excellence Award 2018. 
Współpracował z zespołami projektowymi przy planowaniu i organizacji projektów inwestycyjnych m.in.: PGNiG SA, Grupa Nowy Styl S.A, GK JSW oraz wielu innych przedsiębiorstw i organizacji. Projekt budowy fabryki mebli biurowych w Jaśle został zwycięzcą konkursu IPMA Polish Project Excellence Award 2015.
Od 2005r Kierownik merytoryczny studiów podyplomowych Zarządzanie Projektami w Wyższej Szkole Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie (ponad 1000 absolwentów). 
Asesor 4LC IPMA Polska. Asesor wiodący IPMA PPEA. 
Certified Senior Project Manager IPMA (lev. B); Prince2 Practitioner.
Prezes Zarządu Universe-IBS sp. z o.o.. Interim executive manager.

Leszek Zaremba

Ekspert

Doświadczony Manager Innowacji i Menedżer Projektów, ekspert w zakresie definiowania strategii innowacji, rozwoju i wdrażania innowacyjnych produktów i usług oraz budowania efektywnych modeli biznesowych. Od kilkunastu lat współtworzy innowacje na skrzyżowaniu korporacji i start-upów. Były Prezes Funduszu Leonarto Alfa – wehikułu inwestycyjnego wspierającego projekty B+R w fazie zaląż̇kowej o wysokim potencjale komercjalizacji. Przed dołączeniem do Leonarto był jednym z liderów techBrainers, firmy doradczej wyspecjalizowanej w brokeringu, finansowaniu i zarządzaniu innowacjami, gdzie miał okazję pracować i współtworzyć rozwiązania dla dużych firm m.in. z sektora energetycznego. Współtwórca metodologii definiowania Strategicznej Agendy Badawczej, Total Innovation Audit oraz Programu Pilotażowych Wdrożeń Pilot Maker realizowanego w ramach programu ScaleUp, który w ciągu 18 miesięcy połączył potencjał ponad 50 start-upów z potencjałem takich firm jak Tauron, Kross, Amplus, Asseco i Carrefour.

 

Karierę zawodową rozpoczął w Centrum Badawczo – Rozwojowym KGHM CUPRUM, gdzie był m.in. odpowiedzialny za zorganizowanie systemu zarządzania innowacjami i projektami, zarządzanie portfelem projektów realizowanych w Spółce oraz ściśle współpracował z Zarządem w zakresie definiowania i wdrażania strategii rozwoju. Od maja 2015 roku pełnił obowiązki Dyrektora Departamentu Badań i Innowacji w Centrali KGHM Polska Miedź S.A., będąc współodpowiedzialnym za zarządzanie innowacjami w Spółce, zarządzanie portfelem projektów badawczo – rozwojowych, stworzenie systemu zarządzania wiedzą oraz budowę Centrum Wiedzy w ramach Grupy Kapitałowej. W ramach doradztwa opracował scoring projektów innowacyjnych dla kilku organizacji (sektor bankowy, sektor energetyczny).

 

Obecnie związany z TISA GROUP, zajmującą się świadczeniem profesjonalnych usług i doradztwa w zakresie IT, transformacji cyfrowej i technologii mobilnych. Prezes Zarządu spółki Hero.DOT software agency dostarczającej nowoczesnym organizacjom rozwiązania pozwalające automatyzować procesy biznesowe, zwiększać wydajność i przychody dzięki doskonałej obsłudze klienta.

Członek Rady Dyrektorów SoDA – organizacji zrzeszającej pracodawców branży usług IT. Absolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej

Certyfikowany Project Manager IPMA. Asesor w konkursie Polish Project Excellence Award.

 

https://www.herodot.com

https://sodapl.com/o-nas/

Grzegorz Turniak

Inspirujacy mówca, mentor, networker, GrupaYak

Wykładowca na studiach podyplomowych SGH, UW, PW i MBA na ALK, PK.  Niestrudzony orędownik i pasjonat idei networkingu. Mingling maven – poprowadził ponad 2000 sesji networkingowych dla przeszło 200.000 uczestników. W lutym 2006 wprowadził i rozwijał do 2013 na rynku krajowym firmę BNI Polska. 

Obecnie jest partnerem spółki szkoleniowo-doradczej GrupaYak.

Został wybrany jednym z “10 Topowych Głosów Polskiego Linkedin 2018, 2019 o 2020“.  Prowadzi z zespołem programy rozwojowe:

#SocialSelling, #FirmaNaLinkedin, 

#MentorCEOin, #RzecznictwoPracowników.

Na eventach biznesowych zarządza #SesjePozytywnychRelacji.

Poprzednio: Prezes Akademia Rekomendacji, BNI Polska, Jobpilot Polska; HR Sector Sales Manager – SAP Polska; Managing Director – Neumann Management Institute; Dyrektor Polskiej Międzynarodowej Szkoły Zarządzania.  Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Certyfikowany konsultant OD (OD Institute Ohio). Nauczyciel przedsiębiorczości (Babson College). Certyfikowany coach ICC (International Coaching Community). Członek założyciel PSZK w 1994, a a latach 2003-2004 członek Zarządu PSZK. Założyciel i od 2006 Prezes, do 2019 członek Zarządu Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców. 

Jest autorem książki “Nigdy nie stój sam”  i współautorem: “Alchemia Kariery” (z J. Santorskim), “Profesjonalny networking. Kontakty, które procentują” (z R.Wendtem), “Praktyczny poradnik networkingu” (z W. Antosiewiczem), “Zanurz się w błękitnym oceanie. Jak networking wspiera  rozwój firm” (z K.Rumianowskim), “Nigdy nie stój sama” (z Agatą Dynoch). 

"Cyberiada 2025. Sztuka i rzemiosło budowania inteligentnych produktów i usług przyszłości"

Rosnąca autonomia urządzeń i usług, wzmacnianie kreatywnych i analitycznych zdolności ludzi czy gwałtownie rosnący „internet rzeczy” będą coraz poważniej wpływać na to jak pracujemy, uczymy się i żyjemy. Jakie nowe narzędzia powinny pojawić się w warsztacie odpowiedzialnego innowatora i inwestora? Postaramy się wspólnie z publicznością dać odpowiedź na to pytanie. Omówimy projekt skalowania startupu oferującego system automatyzujący przepływ towarów w fabrykach i magazynach z wykorzystaniem autonomicznych robotów mobilnych. Przedstawimy kluczowe elementy takiego przedsięwzięcia – biznesowe, techniczne i organizacyjne. Będą one podstawą dla refleksji na temat wyzwań jakie stoją przed kolejną generacje startupów oraz praktyk jakie warto stosować tworząc produkty wykorzystujące możliwości związane z rozwojem AI. Zaczynając od mapy „produktów przyszłości”, poprzez wybrane zagadnienia związane z ich projektowania aż po kwestie „odpowiedzialnego AI” (Responsible AI).

Jacek Królik

Menedżer, doradca i inwestor w branży nowych technologii

Borys Stokalski

Przedsiębiorca, inwestor, menedżer i doradca

"Jak oszczędzić dzień pracy w tygodniu dzięki budowie second brain i wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji?"

Codziennie tracimy 26% czasu na wyszukiwanie i filtrowanie informacji, a więc ponad jeden dzień pracy tygodniowo, a wystarczy wdrożyć kilka prostych zasad, aby odzyskać czas i zwiększyć produktywność. Podczas wystąpienia dowiesz się czym jest i jak zbudować tak zwany drugi mózg, a więc personalny system zarządzania wiedzą, jakich narzędzi używać i jak w tym wszystkim może pomóc Ci generatywna sztuczna inteligencja. Słowem, osiągaj więcej pracując mniej mając generatywną sztuczną inteligencją jako Twojego copilota.

Dr Maciej Chrzanowski

Menedżer projektów IT, MECH SP. Z O.O.

"Mądry rozwój - jak planować rozwój osobisty, by nasza przyszłość okazała się spełnieniem marzeń a nie rozczarowaniem"

Jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz – mówi ludowe porzekadło. Jest w nim wiele prawdy. To prawda, że przyszłość jest pełna niewiadomych, ale w dużej mierze mamy na nią wpływ. Bo mamy wpływ na własne życie. W czasach chaosu, niepewności, stresu zbyt często oddajemy stery naszego życia innym – managerowi, działowi HR, innym ludziom. Zbyt często poddajemy się mentalności ofiary i myślimy: „mi się nie uda”, „nie umiem”, „nie mam czasu ani pieniędzy”. Weźmy swoje życie w swoje ręce! Zaplanujmy swój rozwój tak, by żyć pełnią życia i maksymalnie wykorzystać potencjał, który został nam dany. O tym jak to zrobić krok po kroku, od czego zacząć, jak nie sabotować własnego sukcesu i jak zbudować przyszłość, która będzie spełnieniem naszych marzeń – o tym na wykładzie.

Ewa Błaszczak

Mentorka liderów i zespołów

"Collaboration Unlocked: Asana's Formula for Team Excellence"

“Collaboration Unlocked: Asana’s Formula for Team Excellence” delves into the advanced functionalities and unique features of the Asana platform that facilitate superior team collaboration and project management. By highlighting Asana’s commitment to streamlining team interactions and project workflows, the presentation showcase real-world scenario where business have transformed their project timelines and deliverables using the platform. Attendees will gain insights into how Asana’s tools can revolutionize their approach to project management, ensuring timely delivery and enhanced team coordination.

WERONIKA NAKLICKA

Corporate & Enterprise Account Executive, Asana

Leontii Kokin

Asana Certified Specialist at Cloudfresh

"Jeśli podatki są pewne jak śmierć, czy mamy pewność jakie podatki firmy będą płacić w przyszłości i jak?"

• Rozwój technologiczny w świecie podatków – VAT – od jednolitych plików kontrolnych po obowiązkowe fakturowanie elektroniczne
• Nowe opłaty quasi-podatkowe – jakie już obowiązują a jakich możemy się jeszcze spodziewać (podatek cukrowy, podatek od plastiku, podatek od opakowań)
• CBAM – nowa instytucja (od 1.10.2023) na szczeblu unijnym – jakie obowiązki już obowiązują w Polsce na gruncie pakietu Fit for 55 – jakie wyzwania związane ze śledzeniem emisji gazów cieplarnianych poza UE oraz związane z tym opłaty czekają nas w najbliższych latach
• Single Use Plastic, Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta, System kaucyjny – jakich zmian możemy się spodziewać w najbliższych latach w obszarze gospodarki obiegu zamkniętego (Circular Economy)

Tomasz Wagner

Partner w zespole podatków pośrednich EY

„PMO as MS - chwyt marketingowy konsultingu czy remedium na pożary organizacyjne?”

Czy zarządzanie projektami polega na ciągłym reagowaniu na kryzys i na gaszeniu pożarów, czy może da się to robić inaczej?
Do modnych i często używanych słów takich jak “adżajl” i “ejaj” dołączył ostatnio nowy zwrot: “PMO as Managed Service”.
Czy jest to kolejna chwytliwa i wbrew powszechnemu przekonaniu niezrozumiała fraza, czy może jednak jest to metoda na zmianę sposobu podejmowania decyzji w organizacjach?

Jakub Boczkowski

Manager w PwC Polska

"Przyszłość Łudzi"

Przyszłość jest od zawsze przed nami i od zawsze próbujemy zajrzeć poza horyzont wydarzeń. Próbujemy też tworzyć rzeczy, które mogą sięgnąć poza ten horyzont.
Próbujemy nie tylko przewidywać przyszłość, ale i nią zarządzać na wielu czasem bardzo dyskretnych poziomach. Dziś dla większości ludzi przyszłość to raczej spektrum zagrożeń niż wachlarz okazji.
Dlaczego tak myślimy?
Dlaczego aktualnie propagowane wizje przyszłości są niebezpieczne dla nas samych?
Dlaczego przewidywanie przyszłości traktujemy, jak magię lub wiedzę ekspercką,
skoro każdy proces decyzyjny jest formą przewidywania przyszłości?
Czy możemy wybrać przyszłość?
A jeśli tak, to jak? I jaką?
I kto powinien to zrobić?
Jutrzejszy dylemat – Homo Sapiens Sapiens Vs Homo Deus?
Dlaczego nie pamiętamy, że jutro to dziś tyle tylko, że jutro?
Na te i inne pytania dotyczące przyszłości powinniśmy wszyscy sobie odpowiedzieć, ponieważ właśnie w przyszłości spędzimy resztę życia.

Piotr Alchimowicz

Wykładowca akademicki, dyrektor kreatywny, doradca strategiczno-komunikacyjny

"Sztuczna inteligencja - hype, produkty, ekosystemy"

W czasach olbrzymiego rozwoju sztucznej inteligencji oraz szeroko dostępnych produktów AI zagłębmy się w możliwości jej użycia i połączenia z systemami wizyjnymi, robotyką, sensorami oraz innymi elementami innowacyjnych ekosystemów.

Marcin Połulich

General Manager, DAC.DeepTech w firmie DAC.digital

"Granice innowacyjności"

Czy innowacyjność ma swoje granice? Jeśli tak to jakie?, a jeśli nie – czy powinna mieć? Na czym polega idea otwartych innowacji i czy rzeczywiście jest to najlepszy kierunek w naszych czasach? Czy projekty innowacyjne wymagają innego sposobu zarzadzania nimi?

Na te i inne pytania znajdą Państwo odpowiedzieć podczas wystąpienia ‘’Granice innowacyjności’’. Poszerzymy także horyzonty na temat tego czym właściwie są innowacje, czy każdy świetny pomysł może przerodzić się w nowy innowacyjny produkt oraz poruszymy tematykę odpowiedzialności i etyki w kreowaniu innowacji.

Sylwia Gatnar

Dyrektor Zarządzający, Wykładowca akademicki, Trener

"Budowanie świadomości jako ryzyko projektowe, na przykładzie projektu dronowego"

Projekty realizowane w obszarach nowych, zmiennych, dotykających
innowacyjnych aspektów mogących zmieniać rzeczywistość charakteryzują
się dużą ilością interesariuszy i zróżnicowanymi środowiskami których
dotyczą. Czy budowanie świadomości korzyści jest wystarczającym sposobem
budowania zaufania i kreowania sprzymierzeńców?

Marcin Dziekański

Pełnomocnik GZM ds. bezzałogowych technologii, Kierownik Projektu Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia

"Scope Fluidics - Venture Studio developing ground-breaking innovations in a repeatable business model … focusing on M&A transaction."

The presentation outlines Scope Fluidics’ business model, which focuses on starting and running innovative projects in the medical diagnostics field to sell to global industry investors. Additionally, the presentation explains the unique aspects of acquiring medtech companies, considering both international corporations’ viewpoints and the challenges faced by startups.

Scope Fluidics is the one of most recognizable Polish MedTech company, which in 2022 closed the largest startup transaction in Polish Biotech and MedTech sector. The sale of Curiosity Diagnostics, a subsidiary of Scope Fluidics in its pre-revenue stage, to the American laboratory solutions giant Bio-Rad Inc. amounted to USD 170 million. This transaction not only provided the company’s shareholders with an unprecedented level of dividends but also ensured the company’s continued R&D development plans through 2025.

Szymon Ruta

Dyrektor Finansowy, Scope Fluidics S.A.

"Transformacja energetyczna – wstęp"

Podczas wystąpienia zaprezentowane zostaną:

  • kierunki transformacji – nowy mix energetyczny
  • wymagania unijne pod kątem środowiskowym (ochrona klimatu)
  • potencjał i wyzwania dla polskich firm w procesie adaptacji do nowych projektów ze szczególnym uwzględnieniem energetyki jądrowej
Monika Silva

Zastępca Dyrektora Generalnego, Izba Gospodarcza Energetyki i Ochrony Środowiska

"Jak przygotować firmę na transformację energetyczną rynku"

Nowa wizja transformacji energetycznej Polski i Europy jest ogromną szansą na rozwój i ekspansję a zarazem wyzwaniem dla polskich przedsiębiorstw wykonawczych.
W odpowiedzi na dynamicznie zmieniającą się sytuację rynkową JT S.A. przygotowała nową Strategię na lata 2023-2026 zawierającą (w układzie BSC) cele strategiczne dla 4 Perspektyw: Finansowej, Klientów, Procesów Wewnętrznych, Nauki i Wzrostu.

Podczas Streamu „Transformacja Energetyczna” omówię następujące aspekty:

• Jak kształtować strategię przedsiębiorstwa w czasach niepewności i kumulacji ryzyk?
• Jakie narzędzia i sposoby myślenia są niezbędne do stymulacji organizacji do ciągłego doskonalenia i adaptacji, tworzenia niezbędnych kompetencji a także kultywowania wartości firmy (Bezpieczeństwo, Jakość i Terminowość)?

Marcin Tadeusiak

Prezes Zarządu JT S.A.

"Nisko i zeroemisyjne technologie wytwarzania energii na drodze do neutralności klimatycznej "

Celem wystąpienia jest przedstawienie głównych trendów w energetyce w perspektywie kolejnych lat. Dotyczy to przede wszystkim zagadnień związanych z efektywnością energetyczną, nowymi metodami wytwarzania, magazynowania oraz przesyłu i dystrybucji energii. Zaprezentowane zostaną dylematy dotyczące gotowości technologicznej rozwiązań oraz możliwości ich implementacji w krajowym ekosystemie gospodarczym. Istotna część wystąpienie zostanie skoncentrowana na technologiach wodorowych i możliwości ich implementacji w różnych sektorach.

DR HAB. GRZEGORZ TCHOREK, PROF. IEN

Zastępca Dyrektora ds. Ekonomicznych, 

"Proces zmian organizacyjnych mających na celu przygotowanie spółki Rockfin do udziału w projektach jądrowych"

Charakterystyka projektów prowadzonych przez Rockfin na rzecz elektrowni jądrowych w wielu aspektach różni się znacząco od tej znanej nam z projektów w energetyce konwencjonalnej. W odpowiedzi na te wymagania firma powołała do życia dedykowany zespół biznesowy (business unit) odpowiedzialny jedynie za realizację projektów jądrowych. W prezentacji omówię wyzwania z którymi się mierzyliśmy min. związane z doborem kadry, znacznym powiększaniem zespołu w relatywnie krótkim czasie, jak również nasze lessons learned które doprowadziły do powstania dedykowanych procedur czy nowych stanowisk które mają zastosowanie jedynie w zespole odpowiedzialnym za realizację projektów do elektrowni jądrowych.

Piotr Chmiel

Business Unit Manager – Nuclear w Rockfin

"Innowacje w transformacji energetycznej, jak je wdrażać z sukcesem"

Co mają wspólnego przegrzebki z transformacją energetyczną? Czy zielone ciepło jest możliwe i jak innowacje mogą w tym pomóc? Jak zastosować myślenie lateralne w praktyce i we wdrożeniach innowacyjnych produktów? Na te i inne pytania odpowie Katarzyna Wszoła, Dyrektorka ds. Innowacji w Grupie Veolia w Polsce.

Katarzyna Wszoła

Dyrektorka Innowacji Grupa Veolia Polska

"Machine Learning and the Future of Renewable Energy Sourcing - Tech-Driven Path to 24/7 Green Energy"

Rozpocznijmy technologiczną podróż w przyszłość, gdzie uczenie maszynowe napędza pozyskiwanie energii ze źródeł odnawialnych. Ta prezentacja odkryje potencjał połączenia uczenia maszynowego w celu stworzenia bardziej solidnego, transparentnego i efektywnego sektora energii odnawialnej.

Skoncentrujemy się innowacyjnym podejściu do energii odnawialnej, które pozwala firmom dopasowywać swoje zużycie energii elektrycznej do produkcji energii odnawialnej w czasie rzeczywistym, co może zmienić stosunek organizacji do tematu.

Marcin Rutecki

Data scientist (Kaggle Grandmaster), e-commerce expert

"Nie mierzysz, nie zarządzasz - mierniki efektywności i jakości w organizacjach tradycyjnych, lean ,agile"

Peter Drucker powiedział, „nie można zarządzać czymś, czego nie można zmierzyć.” Tradycyjnie mierzymy czas (harmonogram), zakres i budżet, jednak gro projektów nie dojeżdża na czas, przekracza budżety, nie przynosi wartości klientom. Dlaczego? Jakie mierniki zaczerpnięte z metod zwinnych wykorzystać w tradycyjnym świecie, by sukces projektu był faktycznie sukcesem? Jakich mierników używać, by równocześnie rozwijać zespoły i organizacje? Jak, inwestując mało, osiągnąć więcej?

Rafał Szymański

founder Agile Maui

"Jak ze sobą rozmawiać kiedy dzielą nas wieki? O komunikacji międzypokoleniowej w obszarach zawodowych"

W komunikacji międzypokoleniowej istotne jest zrozumienie różnic w doświadczeniach, wartościach i perspektywach każdego pokolenia. To istotny aspekt sukcesu organizacji. Aby w firmie mogła być realizowana skuteczna komunikacja kluczowym jest budowanie otwartej, szanującej i zrównoważonej kultury organizacyjnej. Szukanie rozwiązań, nie obrażanie się na siebie, otwartość na naszą odmienność i unikatowość. Po raz pierwszy od wielu lat w jednej firmie potrafią spotkać się aż 3 pokolenia na raz. Jak połączyć przeszłość z przyszłością aby było nam ze sobą dobrze? O tym będę mówiła podczas panelu na 26. Konferencja IPMA Polska.

Aleksandra Zawadzka-Rosiak

wykładowczyni akademicka, coach, terapeutka TSR

Dziękuję za ofertę, ale nie planuję zmiany pracodawcy...

Drzwi do przyszłości mają dwa rygle. Kluczem do jednego są zdobycze techniki, ale drugi otwierają wartości ponadczasowe: zaufanie, partnerstwo, lojalność i uczciwość w relacjach między organizacją a pracownikami. Przykłady rzeczywistych projektów i realnych działań podejmowanych w celu zachowania tych wartości potwierdzą, że w istocie to pracownicy są największą wartością firmy i mają realny wpływ na pozycję rynkową organizacji oraz odporność wobec działań konkurencji.

Marek Jurewicz

Project Manager w Asseco Poland SA

“Zarządzanie w turkusie”

Podczas wystąpienia omówimy:

– Charakterystykę różnych typów organizacji
– Strukturę organizacyjną
– Sprawdzone praktyki
– Korzyści i zagrożenia zarządzania w turkusie 

Marcin Gencel

Dyrektor ds. Technicznych, Zilinskis Sp. z o.o.

"Trendy i potrzeby organizacji przyszłości"

Połączenie nauki i biznesu, jest moją pierwotną i fundamentalną misją. Wyrosła ona z doświadczenia i wiedzy w wielu obszarach, w tym gotowości na zmianę zawodową. Jako przedsiębiorczyni, praktyk i wieloletnia managerka, podkreślam istotę działań w obszarze holizmu w biznesie. To wielowymiarowe i innowacyjne podejście łączące naukę, ekonomię, wellbeing – w jeden spójny eko-system oparty na wartościach. Zdrowa organizacja odnajduje w niej źródło efektywności i rozwoju w świetle zmieniającego się otoczenia. To nowy wymiar holistyki i perspektywy biznesowej – siła, innowacja, odporność na zmiany. Obok transformacji cyfrowej i rozwoju technologii, ogromnej ilości danych i informacji, zwiększa się poziom stresu i jego skutków w postaci wypalenia zawodowego.

Nadrzędną kwestią jest zdrowie pracowników i ich odporność psycho-fizyczna. Wellbeing to ogólny stan dobrej jakości życia i odnosi się zarówno do jednostki jak i organizacji. Uwzględnia zarówno aspekty fizyczne, jak i psychiczne, zadowolenie, poczucie szczęścia, celu i sensu, a także ocenę kontroli nad swoimi emocjami. Wellbeing prowadzi to do wzrostu skuteczności i poczucia wpływu, jednak wymaga całościowego podejścia by nie ograniczył się w firmie, tylko do kilku webinarów i dni zdrowia.

Holistyczne podejście do biznesu zakłada zatem, że ​​firma nie może być postrzegana przez pryzmat wyników finansowych, ale musi uwzględniać również takie aspekty jak: relacje z klientami i pracownikami, wpływ na środowisko naturalne, wartości oraz jej kulturę organizacyjną. Holizm w biznesie uwzględnia także długofalowe cele firmy oraz potrzeby interesariuszy, gotowość na zmianę, redefiniowanie celów w wielu obszarach jednocześnie. Nie bez znaczenia staje się gotowość na różnorodność i inkluzywność. Biznesowy holizm to proces, który wraz ze rozwojem firmy przygotowuje ją na przyjęcie nowego pokolenia do pracy.

Weronika Laura Ławniczak

CEO i pomysłodawczyni Instytutu Zdrowia i Urody Holispace w Warszawie oraz Akademii – Zdrowa Organizacja

„Kluczowe czynniki sukcesu we wdrażaniu projektów sztucznej inteligencji”

Podczas wystąpienia zyskasz wiedzę na temat:
• Tego, czy przyszłość bez AI jest możliwa,
• Pejzażu rozwiązań AI w kontekście gotowości organizacji do ich wdrożeń,
• Dobrych praktyk we wdrożeniach,
• Kluczowych czynników sukcesu wdrożeń AI.

Marek Sodolski

General Manager Poland and Czechia, MDS Advanced Program Tech Sp. z o.o.

"Wyzwania organizacji posthumanistycznej. Generacja Alfa i sztuczna inteligencja"

Kształtujące się w wyniku Rewolucji 4.0 organizacje posthumanistyczne cechuje radykalna inkluzywność. Otwiera to perspektywy włączenia podmiotów poza-ludzkich w procesy zarządzania. Generacja Alfa rozpoczyna edukację w dynamicznie zmieniającym się krajobrazie technokulturowym, w którym systemy oparte o sztuczną inteligencję tworzą obrazy i generują treści, analizują zainteresowania, styl uczenia się i postępy ucznia dostosowując poziom trudności treści w czasie rzeczywistym, aby zapewnić odpowiednio emocjonujące wyzwanie edukacyjne. Zmienia to znacząco kształt wyobrażeń o procesie zdobywania wiedzy, rodzi pytania o umiejętności i kompetencje potrzebne do dobrego życia w szybko zmieniającym się społeczeństwie, budzi obawy o to, czego i jak uczyć następne pokolenia.

Jednocześnie rzeczywistość nowych technologii staje się dla części młodych ludzi znacznie bardziej interesująca niż relacje interpersonalne. Świat cyfrowych obiektów jest dla nich silniejszym oparciem niż więzi międzyludzkie. Jednym z wyzwań, przed którym stoi współczesna teoria organizacji, jest krytyczna refleksja nad przyszłością relacji międzyludzkich i relacji człowiek – maszyna w ramach nowych modeli organizacji. Społeczne roboty i wirtualni asystenci to coraz doskonalsi, zdolni do symulowania emocji agenci stający się częścią codziennego życia. Relacje między człowiekiem i maszyną przekształcają obszar uznawany w kulturze europejskiej za sferę intymną, o fundamentalnym znaczeniu dla samookreślenia człowieka i budowanych relacji. Jak technokultura wpływa i będzie wpływać na miłość, przyjaźń i zaufanie w czasach sztucznej inteligencji? Czy jesteśmy gotowi na inwazję robotycznych i wirtualnych bytów nieludzkich w organizacji i życiu prywatnym?

dr Ada Florentyna Pawlak

antropolożka technologii, prawniczka i historyczka sztuki, wykładowczyni akademicka, speakerka

"Inwestycja w przyszłość, czyli dlaczego warto zatrudnić osobę z niepełnosprawnością."

Czy osoba z niepełnosprawnością jest dobrym pracownikiem? Co daje firmie pojawienie się takiej osoby w zespole? Na co może liczyć pracodawca zatrudniający OzN? Dlaczego pracownik z niepełnosprawnością to inwestycja w przyszłość i rozwój firmy?

W każdej firmie jest miejsce dla pracownika z niepełnosprawnością, trzeba tylko do tematu podejść z otwartą głową.  Porozmawiajmy o roli pracowników z niepełnosprawnościami na rynku pracy.

Joanna Olszewska

Prezes BPO Network i pomysłodawczyni akcji „Pracodawca z sercem”

Warsztat 1

„TeamFlow Manager: jak efektywnie i skutecznie pracować zespołowo”

Celem warsztatu z symulacją TeamFlow Manager jest poznanie przez jego uczestników – drogą doświadczania i eksperymentowania w środowisku gry symulacyjnej – zasad, praktyk oraz mierników podejścia Flow Management umożliwiających:
• Efektywne, skuteczne i przewidywalne dostarczanie produktów
• Dobrą współpracę w zespole
• Ciągłe doskonalenie systemu pracy


Warsztat adresowany jest do:
• Menedżerów działów i zespołów
• Kierowników projektów i/lub menedżerów produktów
• Liderów zespołów pragnących:
– poznać i przećwiczyć zasady, praktyki i mierniki podejścia Flow Management,
– wymienić doświadczenia z innymi uczestnikami warsztatu
– stosować praktyki Flow Management w swoich zespołach, działach oraz firmach.


Warsztat ma formę interaktywnej gry symulacyjnej podczas której uczestnicy rywalizujący w 4-5-cio osobowych zespołach stosując poznane praktyki Flow Management stworzą system umożliwiający efektywne, skuteczne i przewidywalne dostarczanie produktów.

Warsztat 2

"Jak skutecznie i nieszablonowo poszukiwać rozwiązań w Projektach poprzez zmianę perspektywy i sposobu myślenia"

Podczas warsztatów wykorzystamy techniki 6 Thinking Hats, Myślenie Lateralne (dr. Edward de Bono) oraz Nonviolent Communication (NVC) Marshalla B. Rosenberga. Metoda 6 Myślowych Kapeluszy jest empatycznym narzędziem umożliwiającym, w jasny, skuteczny sposób rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji, odkrywanie nowych kreatywnych rozwiązań poprzez „Think outside the box” (Myślenie Lateralne). Pozwala zobaczyć problem z różnych perspektyw, uwalnia emocje, układa chaos we względną klarowność, eliminując przy tym możliwe ryzyka, tak aby efekt końcowy był jak najbardziej zadowalający. I co najważniejsze z szacunkiem do każdej osoby uczestniczącej w procesie. Umożliwia zobaczenie innej perspektywy, innych uczuć, dając przy tym poczucie wysłuchania. Jest to metoda pełna empatii (NVC). Co w rezultacie daje spektakularne rezultaty otwierając nowe możliwości poprzez kreatywność, którą każdy z nas ma w sobie, tyle że potrafi wydobyć ją dopiero w bezpiecznych i komfortowych warunkach. I takie warunki daje nam właśnie połączenie tych metod. 

Warsztaty pozwolą na poznanie przeciwstawnego sposobu myślenia, myślenia równoległego oraz na wspólne eksplorowanie tematu zamiast konfrontacji i emocji. Zobaczycie, jak można zmienić sposób myślenia, otwierając się na nowe możliwości i perspektywy. Poznacie jak w łatwy sposób zaprosić innych do zmiany kierunku myślenia. Zobaczycie, jak ego zostaje oddzielone od tematu. Stworzycie mentalną mapę procesu myślenia, za którym można z łatwością podążać. Doświadczycie jak efektywnie i skutecznie znaleźć rozwiązanie w sytuacji bez wyjścia, przy oddzieleniu emocji, poszanowaniu i wysłuchaniu każdej osoby, w tym przede wszystkim Was samych. Doświadczycie, jak wygląda i skąd bierze się inny punkt widzenia i jak bardzo jest on potrzebny. A wszystko to z założeniem tylko i wyłącznie dobrych intencji. 

„Jeśli nigdy nie zmieniasz zdania, po co je mieć” Edward de Bono

Warsztat 3

„Doskonałość projektowa w praktyce: Odkryj inspirujące możliwości i poznaj sprawdzone praktyki”

Opis warsztatu:

Wybór i wdrożenie programu do zarządzania projektami to ważne zagadnienie z punktu widzenia każdej organizacji i w szczególności Biura Zarządzania Projektami. Doświadczeni pracownicy PMO wiedzą, że wdrożenie nowego systemu, który obejmie całą organizację obarczone jest często ryzykiem. To ryzyko wiąże się głównie z koniecznością dostosowania się organizacji w wybranych aspektach do możliwości programu i odejście w jakimś zakresie od wypracowanych w organizacji procesów i standardów. Tak jednak być nie musi.

Najlepsze programy do zarządzania projektami, m.in. FlexiProject oferują bardzo duże możliwości konfiguracji i możliwość odzwierciedlenia standardów już istniejących w firmie. System proponuje też określone standardy i najlepsze praktyki, ale ich nie wymusza. Wówczas program może zautomatyzować szereg rzeczy i dostarczyć nowe możliwości, ale nie będzie wymuszał istotnych zmian w organizacji. Takie zmiany oczywiście będą możliwe, ale będą to decyzje biznesowe, a nie decyzje wymuszone przez funkcjonalność systemu. W trakcie warsztatu opowiemy o praktycznych przypadkach wybranych organizacji związanych z wdrożeniem oprogramowania oraz pokażemy na przykładach z wykorzystaniem FlexiProject jak:

  1. Stworzyć w programie Kartę Pomysłu, Kartę Projektu czy też Kartę Zamknięcia Projektu dokładnie taką, jakiej organizacja obecnie używa. Pokażemy, że możliwe jest stworzenie innej Karty dla projektów marketingowych a innej dla projektów np. inwestycyjnych.
  2. Opracować formatkę przeglądu projektowego, która pozwoli odejść od powszechnie stosowanych prezentacji w PowerPoint i będzie zawierała dokładnie to, czego oczekuje Twoja organizacja. Tutaj opowiemy też jak wykorzystać Automatyczne Przeglądy Projektowe, które w zdecydowany sposób usprawniają komunikację pomiędzy kierownikami projektów, PMO i zarządem firmy.
  3. Jak można zaprojektować wygląd i zawartość harmonogramu projektu oraz wykresu Gantta dla projektów kompleksowych oraz o mniejszej skali. Konstrukcja każdego harmonogramu może być inna w zależności od skali projektu czy też preferencji zespołu projektowego.
  4. Jak skonstruować model scoringowy dla oceny pomysłów na najbardziej atrakcyjne i wartościowe projekty. Różne typy projektów mogą mieć różne modele scoringowe, ponieważ inne zagadnienia rozpatruje się dla projektów HR a inne dla projektów B+R itp.
  5. Jak odzwierciedlić cele strategiczne firmy w programie, jak zaprojektować dla nich KPI oraz jak cele powiązać z projektami strategicznymi.
  6. Jak można ograniczyć kompleksowość programu, zwiększając jego intuicyjność w organizacji z mniejszym poziomem zaawansowania w zarządzaniu projektami, a jak wykorzystać program w maksymalnym stopniu w bardziej zaawansowanych organizacjach.
  7. Jak budować indywidualne ścieżki akceptacji dla zatwierdzania Karty Projektu albo Planu Projektu. W tym kontekście również warto skonstruować różne ścieżki akceptacji dla różnego typu projektów czy też ich poziomu kompleksowości.
  8. Jak budować bazę wiedzy w organizacji przede wszystkim dla projektów o powtarzającym się charakterze typu: projekty rozwoju nowych produktów, inwestycyjne i inne. W jaki sposób zapewnić zespołom projektowym łatwy dostęp do zgromadzonej wiedzy.

Warsztat 4

Winnica

Opis warsztatu:

Gra szkoleniowa „Winnica” jest planszową grą strategiczną o zarządzaniu firmą i zespołem. W tej grze wcielicie się w role menadżerów winnic. 

To, jak dany menadżer będzie zarządzał swoją winnicą, wpłynie na końcowy wynik finansowy i rozwój firmy.

Rozgrywka będzie dla uczestników okazją, aby przypomnieć sobie model przywództwa sytuacyjnego i zastanowić się, o jakich aspektach zarządzania, które w codziennym działaniu umykają – warto pamiętać w pracy.

Rozgrywkę gry i omówienie jej rezultatów, poprowadzą: Agnieszka Karolak i Magdalena Robak.

Warsztat 3

"Strategia Błękitnego Oceanu- czyli jak sprawić, aby firma opracowała silną strategię i umiejętnie ją wdrożyła."

Strategia Błękitnego Oceanu to jedna z najbardziej innowacyjnych metodologii budowania zwycięskich strategii jaka jest dostępna dla współczesnych organizacji. Obecnie konsumenci praktycznie we wszystkich obszarach mają bardzo szeroki wybór towarów i usług, a firmy walczą o to, aby się wyróżnić i przekonać do swojej marki i produktów kolejnych klientów. Szereg firm opracowuje strategie biznesowe, ale często nie są one wystarczająco skuteczne, gdyż nie zapewniają trwałej i dominującej pozycji konkurencyjnej w kontekście dynamicznych zmian. 

Strategia Błękitnego Oceanu to wszystko zmienia, pozwala firmom lepiej zrozumieć potrzeby klientów i dużo lepiej zaprojektować dla nich unikalną ofertę usług i produktów. Z zastosowaniem takiego myślenia powstały rozwiązania typu Blik, IKEA, tanie linie lotnicze, urządzenia do robienia frytek bez potrzeby wykorzystania tłuszczu i inne. Jeśli myślisz, że są to bardzo górnolotne przykłady to na warsztacie opowiemy jaką unikalną wartość dla klientów znalazła firma produkująca papier toaletowy – co może na pierwszy rzut oka wydawać się prawie niemożliwe.

Opracowanie dobrej strategii nawet z wykorzystaniem zasad proponowanych przez Strategię Błękitnego Oceanu to dopiero początek – druga część dotycząca wdrożenia jest równie trudna. Wymaga zrealizowania wielu projektów w odpowiednio skoordynowany sposób. W jednym z ostatnich badań przeprowadzonych wśród ponad tysiąca firm na całych świecie okazuje się, że znane błędy dotyczące wdrażania strategii powielane są od lat – w trakcie warsztatu opowiemy również o nich

 

W trakcie warsztatu dowiesz się:

  • na czym polega Strategia Błękitnego oceanu,
  • jak opracować odporną na zmiany Strategię Błękitnego Oceanu dla swojej firmy i z jakich narzędzi skorzystać,
  • jak zarządzić wdrożeniem strategii m.in. z wykorzystaniem oprogramowania FlexiProject w sposób skuteczny, czyli eliminujący najczęściej popełniane błędy.

Prowadzący: Włodzimierz Makowski i Dominik Wrzosek.

Warsztat 5

"Skarb Narodów” gra negocjacyjna z elementami zaawansowanej komunikacji

„Skarb Narodów” to gra symulacyjna, która wprowadzi uczestników w świat dyplomacji i pertraktacji pomiędzy pięcioma państwami. Złożona konfiguracja możliwych konfliktów i paktów reprezentantów rządów czyni rozgrywkę niepowtarzalną i wciągającą. Projekt gry bazuje na koncepcji źródeł konfliktu/negocjacji Moore’a. Poprzez rozgrywkę uczestnicy mają okazję nie tylko doświadczyć różnych typów negocjacji/konfliktów, ale także przetestować różne metody ich rozwiązywania.

Ta gra to miejsce na obserwację konsekwencji odmiennych wartości, różnic w zasobach i posiadanych informacjach. To także test zachowań w obliczu konfliktu relacji i interesów.

Jakie „pułapki” czekają na uczestników gry? Tego dowiemy się podczas warsztatu!